۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۶۰۶۱۲۱
حجت‌الاسلام مؤمنی:

دعا قلب مؤمن را زنده می‌کند

دعا قلب مؤمن را زنده می‌کند
استاد حوزه علمیه قم عبودیت را یکی از اوصاف شهدا دانست و گفت: دعا قلب مؤمن را زنده می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی در ویژه‌برنامه سحرگهان حرم که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر بانوی کریمه اهل‌بیت برگزار شد دعا را صلاح تصحیح گذشته مؤمن و ترسیم آینده ایمانی او توصیف کرد و اظهار داشت: بهترین دعا از منظر ثقلین شریف استغفار است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها تقرب به پروردگار عالم را یکی از آثار دعا توصیف کرد و ابراز داشت: عبد شدن به معنای علم به خداوند متعال، بندگی و نزدیکی به این ساحت قدسی از اصول تقرب الهی است.

استاد حوزه علمیه قم عبودیت را یکی از اوصاف شهدا دانست و گفت: مرور خاطرات شهدای مدافع حرم نشان می‌دهد که عبودیت دستاورد ایمانی این عزیزان در زندگی دنیا بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی تقدم دعا بر ابتلا را یک ضرورت برای مؤمن توصیف کرد و گفت: دعا قبل از بروز مشکلات از توصیه‌هایی است که باید مؤمن به آن توجه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: صبر بر بلا و مصیبت، رضایت به تقدیر الهی و گشایش در امور از آثار دعا بر امور فردی و اجتماعی مؤمن است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها به بررسی برکات دعا در زندگی مؤمن پرداخت و عنوان داشت: برآورده شدن حوائج و صلاحیت مؤمن در اخفای در برابر فریب و مکر شیطان از آثار دعا در زندگی مؤمن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مؤمنی دعا را صلاح مؤمن توصیف کرد و گفت: دعا قلب مؤمن را زنده می‌کند حتی اگر متن آن از سوی پروردگار عالمیان موردپذیرش قرار نگیرد./837/ج

ارسال نظرات