۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۶۰۶۱۶۰
امام جمعه بجنورد:

اوج روزه‌داری در ماه رمضان دست‌یابی انسان به رشد و بالندگی است

اوج روزه‌داری در ماه رمضان دست‌یابی انسان به رشد و بالندگی است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اهمیت روزه ماه رمضان، گفت: اوج روزه‌داری این است که انسان در ماه مبارک رمضان رشد و بالندگی یافته و به تعالی برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع نمازگزاران روزه‌دار در مسجد حضرت رسول اکرم (ص) بجنورد، بر استفاده حداکثری از فرصت معنوی ماه مبارک رمضان تأکید کرد.

وی افزود: رسول گرامی اسلام می‌فرماید: در ماه رمضان همراه با نیت پاک و قلب پاک از خدای بزرگ بخواهید توفیق روزه‌داری و توفیق در محضر قرآن بودن و انس و تلاوت این کتاب آسمانی را به شما بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه دو ثقل در ماه رمضان یکی خود ماه مبارک و دیگری قرآن است، اضافه کرد: این دو ثقل وزن بالایی داشته و می‌توانند ما را به قرب الهی برسانند.

وی با بیان اینکه ماه رمضان سه پیام تقوا، تشکر از خداوند و نعمت‌های او و رشد و بالندگی دارد، ادامه داد: روزه تنها تقوا نیست، بلکه تقوا سکوی پرش است تا روحیه شکرگزاری را در انسان تقویت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: اوج روزه‌داری این است که انسان در این ماه رشد و بالندگی یافته و به تعالی برسد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید مسیر تقویت روحیه شکرگزاری و رشد فکری و عقلانی را در ماه رمضان طی کنیم، ادامه داد: تقوا باید زیرساخت شخصیت و هویت ما باشد، سپس میوه درخت تقوا شکر بوده و از همه مهم‌تر خروجی ماه رمضان رشد باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحث انس با قرآن به‌ویژه در ماه رمضان بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: باید در بهار قرآن به ظاهر و باطن این کتاب آسمانی توجه کنیم، زیرا لیله‌القدر ظرف نزول قرآن است و وقتی ظرف این قدر مهم است باید ببینید مظروف چقدر ارزش داشته و مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: وقتی ظرف نزول قرآن از هزار ماه بهتر است حال ببینید مظروف چقدر عظمت دارد؛ ازاین‌رو باید در این ماه اهتمام ویژه‌ای به انس با قرآن و قرائت آن داشته باشیم./9314//210/خ

هادی رحیمی
ارسال نظرات