۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۶۰۶۴۴۷
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران:

مسؤولان با توجیه مشکلات مالی، مسائل فرهنگی را به حال خود رها کرده اند

مسؤولان با توجیه مشکلات مالی، مسائل فرهنگی را به حال خود رها کرده اند
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با انتقاد از عدم توجه مسؤولان به مباحث فرهنگی کشور، گفت: مسؤولان با توجیه مشکلات مالی، مسائل فرهنگی را به حال خود رها کرده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود جلالی، نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از مسؤولان فرهنگی با انتقاد از وضعیت فرهنگی سواحل استان بر ضرورت ساماندهی و نظارت بیشتر بر این مناطق شد.
 
وی با بیان این که وضعیت حجاب در سواحل برخی شهر‌های استان تأسف بار است، افزود: باید رعایت عفاف و حجاب در مناطق توریستی و گردشگری استان مورد توجه جدی مسافران و گردشگران باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی با اشاره به این که متأسفانه برخی‌ها حتی حرمت ماه مبارک رمضان را نیز نگه نمی‌دارند، خاطرنشان کرد: برخورد با کسانی که به دنبال بی حرمتی به ارزش‌های دینی و معنوی هستند ضروری است.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که به بهانه مسافر بودن، در مناطق توریستی و گردشگری استان شاهد ترویج روزه خواری علنی هستیم، تصریح کرد: رعایت حرمت ماه مبارک رمضان وظیفه همه است و نباید به بهانه مسافر بودن دست به هر عمل غیر خلاف دین و عرفی زده شود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که رعایت قوانین و مقررات از سوی همگان الزامی و لازم الاجرا است، خاطرنشان کرد: نباید جذب توریست و مسافر حتی به قیمت زیر پا گذاشتن ارزش‌های دینی و معنوی باشد.
 
نائب رییس شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که رعایت حدود الهی در جامعه اسلامی ضروری و حائز اهمیت است، تصریح کرد: نباید به بهانه جذب توریست و مسافر، شاهد گسترش بدحجابی و فساد در مناطق گردشگری باشیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین جلالی، رعایت عفاف و حجاب در اسلام را یک امر ضروری و غیر قابل تغییر دانست و گفت: برای احیای ارزش‌های اسلامی در این کشور خون‌های پاک بسیاری بر زمین ریخته شد و نباید به هر دلیلی شاهد بی توجهی به این امر مهم دینی باشیم.
 
وی با انتقاد از عدم توجه مسؤولان به مباحث فرهنگی کشور، افزود: متأسفانه مسؤولان با توجیه مشکلات مالی، مسائل فرهنگی را به حال خود رها کرده اند و این مسأله به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که توجه به مسائل فرهنگی کشور باید یکی از اولویت های مهم کشور باشد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای از بین بردن هویت دینی و انقلابی مردم و جوانان ما به کار گرفته این رویکرد مسؤولان قابل توجیه نیست./950//210/خ
افشین ایمانی
ارسال نظرات