۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۶۰۶۹۷۳
کارشناس مسائل دینی:

زندگی غربی با فرهنگ قرآنی سازگاری ندارد

زندگی غربی با فرهنگ قرآنی سازگاری ندارد
حجت الاسلام توکلی با اشاره به تاثیر فرهنگ قرآنی در زندگی، گفت: انسان‌ها زمانی می‌توانند زندگی قرآنی داشته باشند که به دستورات خداوند در قرآن عمل کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام علی توکلی کارشناس مسائل دینی امروز عصر در مراسم جمع خوانی قرآن کریم در حسینیه ثارالله کرمان، گفت: انسان‌ها عمل به دستورات خداوند را اولویت اول خود بدانند.
 
حجت الاسلام توکلی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم در مورد پیامبر اکرم می‌فرماید او از جنس خودتان است، بیان داشت: معنای این که پیامبر از جنس خودتان است این بوده که هر مشکلی که مردم عادی دارند، پیامبر هم دارد و مردم را درک می‌کند.
 
وی ابراز داشت: علاقه زیاد به یک چیز را حریص می‌گویند و به پیامبر از این جهت که به هدایت مردم به دین علاقه داشت، حریص گفته می‌شود.
 
استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به این که هر سختی که مردم دارند را پیامبر دارد، بیان داشت: مهربانی و دلسوز بودن دو صفت برای پیامبر اکرم بوده که مردم سعی کنند این دوصفت پیامبر را در زندگی خودشان اجرایی کنند تا زندگی خوبی داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) نسبت به مومنان مهربان‌تر و آن‌ها را با دین اسلام آشنا می‌کرد و مومن واقعی کسی است که رفتار و کردار خود را متناسب با پیامبر و اهل بیت(ع) کند.
 
حجت الاسلام توکلی با بیان این که عمل به معنای قرآن درسی برای انسان‌ها است، ادامه داد: زندگی غربی با فرهنگی قرآنی سازگاری ندارد و انسان‌ها زمانی می‌توانند زندگی قرآنی داشته باشند که به معنای قرآن عمل کنند.
 
وی اظهار داشت: توکل به خدا در تمام زمینه‌ها یکی دیگر از دستورات خداوند به مردم بوده که دلبسته بودن به خدا است که انسان‌ها در کار‌های خود موفق می‌شوند.
 
کارشناس مسائل دینی با توجه به این که در کار‌های روزانه به خداوند توکل کنیم، تصریح کرد: انسانی که روز خود را با توکل به خدا شروع کند، خداوند علاوه بر این که رزق و روزی او را زیاد می‌کند، عمر او را هم با برکت می‌کند.
 
وی در پایان با اشاره به این که سبک زندگی اسلامی ضرورت امروز کشور است، خاطرنشان کرد: باید از نفاق دوری کرد، زیرا زندگی انسان‌ها را نابود می‌کند. /۹۷۰۷/پ203/ق
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات