۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۶۰۶۹۹۶
حجت الاسلام ذوالنور:

برخی با امکانات نظام نقش اپوزیسیون را بازی می کنند | دست متجاوز را می شکنیم

برخی با امکانات نظام نقش اپوزیسیون را بازی می کنند | دست متجاوز را می شکنیم
نماینده مجلس با بیان اینکه مین هایی طراحی شده که دریا را گورستان دشمن می کند، گفت: فرمول سود و هزینه جنگ، به ضرر دشمن شده است و دشمن جرأت حمله ندارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور رییس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی در نشست بصیرتی که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که ترامپ به دلایل متعدد اراده ای برای درگیری نظامی با ایران ندارد، گفت: ترامپ تاجر و به دنبال منافع اقتصادی است.

وی افزود: مسأله دیگر عدم اجتماع در آمریکا است و حاکمان آمریکا برای حمله به جمهوری اسلامی و شروع جنگ جدید وحدت نظر ندارند و جز عده ای مانند بولتون، قاطبه مسؤولان آمریکایی موافق جنگ با ایران نیستند، این جنگ برای آمریکا تبعات سنگینی خواهد داشت و ممکن است که شروع جنگ با آن ها باشد اما پایان دادن به جنگ دست آن ها نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که دولت های منطقه جز آل سعود و حکام امارات و بحرین کسی با آمریکا همراهی ندارد، اظهار داشت: آمریکا 56 کشور  منطقه را دعوت به ائتلاف کرد و با عدم پاسخ رو به رو شد.

وی ادامه داد: آمریکایی ها نتوانستند جایگزینی برای نفت ایران پیدا کنند، البته عربستان و امارات بعد از این که معافیت های 8 کشور تمدید نشد، اعلام کردند که با افزایش تولید خلأ نفت ایران را پر می کنیم، ایران و حامیان منطقه ای هشدار دادند که اگر کسی جای جمهوری اسلامی را بگیرد اعلام جنگ با ایران و همراهی با آمریکا است و از ایران پاسخ خواهد گرفت.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که انصارالله با حمله به خطوط نفتی عربستان به آل سعود تفهیم کرد که تولید نفت نخواهد داشت، ابراز کرد: بلافاصله عربستان و امارات رسما اعلام کردند که نمی توانند خلأ نفتی ایران را پر کنند و فورا عقب نشینی کردند.

وی عنوان کرد: اگر قرار باشد نفت جمهوری اسلامی از خلیج فارس عبور نکند نفت هیچ کشوری از تنگه هرمز، دریای عمان، خلیج عدن، دریای سرخ و مدیترانه امکان صدور نخواهد داشت و این موضوع بلوف و اغراق نیست، بعد از دفاع مقدس اصولی را ترسیم کردیم که حرکت ما را تعیین می کند.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: تا زمانی که بر مبانی، اصول، آرمان ها، ارزش ها و منافع ملی و استقلال ملت پایبند هستیم این موضوع خوشایند مستکبران و نظام سلطه نیست و تهدید خواهیم داشت، ممکن است این تهدید اشکال مختلفی داشته باشد.

تسلیم در برابر دشمن با قاموس انقلاب و اسلام همخوانی ندارد

وی اضافه کرد: تسلیم در برابر دشمن با قاموس انقلاب و اسلام همخوانی ندارد، نخستین گزینه کسانی که دل در گروه دشمن دارند و ترسو و بزدل هستند تسلیم است، امروز عده ای با امکانات نظام نقش اپوزیسیون را بازی می کنند، همان کسانی که وقتی آمریکا به افغانستان حمله کرد از ترس به رهبری نامه نوشتند و خواستار تسلیم شدند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که امروز همین افراد هرگاه تریبونی در مجلس و غیر آن داشته باشند جز دعوت به تسلیم و نوکری اجانب چیزی بر زبان جاری نمی کنند، گفت: وادادگان و بریدگان از انقلاب بر طبل تسلیم و سازش می زنند.

وی افزود: برخی دیگر قدرت دشمنان را کوچک می شمارند در حالی که رهبر انقلاب در دیدار اخیر فرمودند که نباید دشمن را ضعیف شمرد، بودجه دفاعی آمریکا بیش از 750 میلیارد دلار است و اگر بگوییم دشمن از نظر تسلیحات و بودجه قدرتی ندارد غیر واقعی است.

رییس فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: مسیر سوم این است که منطق قرآن می فرماید الزاما کسی که عده و عُده بیشتری داشته باشد پیروز نمی شود، آیا جنگ های صدر اسلام و دفاع مقدس این موضوع را تأیید می کند که هر کس امکانات بیشتری داشته باشد پیروز است؟

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند نبرد امروز با دشمن نبرد اراده ها است و تاریخ اراده پولادین تر و مستحکم تر از اراده ملت ایران که پشت سر رهبر انقلاب ایستاده اند ندیده است، رؤسای جمهور آمریکا استفاده از گزینه نظامی را به گور برده و خواهند برد.

دشمن دست از پا خطا کند اسرائیل تبدیل به تلی از خاکستر و ویرانه می شود

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که مین هایی طراحی شده که می تواند دریا را گورستان دشمن کند، ابراز داشت: این مین ها هوشمند است و اگر بخواهیم دریا را پاکسازی کنیم مانند مناطق نظامی دفاع مقدس نخواهد بود، دشمن نمی داند که خلیج فارس در چه وضعیتی قرار دارد.

وی عنوان کرد: منطقه مقاومت به بیش از 110 هزار فضا و سکوی موشکی مجهز شده که اگر دشمن دست از پا خطا کند چیزی جز ویرانه و تلی از خاکستر در اسرائیل نخواهند دید، کشورهایی که پایگاه های آمریکایی در آن اسقرار دارند اگر وارد کار شوند برای ایران سیبل هستند و عربستانی باقی نمی ماند که به دنیا نفت بدهد.

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: عناصر دشمن در فضای مجازی دل مردم را خالی می کنند که آمریکا سیستم پدافندی پیشرفته خود را به منطقه آورده است، کسی این که شایعه را پخش می کند این قدر شعور و فهم نظامی ندارد که سیستم پاتریوت یک سیستم پدافندی به شمار می رود و سیستم هجومی نیست.

امروز حضور شناورهای آمریکایی در خلیج فارس از هر زمانی کمتر است

وی اضافه کرد: پاتریوت برای دفاع است و آمریکا خود را در خطر می بیند که این سیستم را در منطقه مستقر کرده است، می گویند ناو آبراهام لینکن به منطقه آمده است، امروز حضور شناورهای آمریکایی در خلیج فارس از هر مقطع زمانی کمتر است و خلوت ترین مقطع زمانی را سپری می کند، ناوهای دشمن به صورت نوبتی در منطقه بوده اند و اتفاق جدیدی نیست.

حجت الاسلام ذوالنور تأکید کرد: در طول سالیان هرچه سیاسیون از مذاکره و لبخند با دشمن حرف زدند و عمل کردند، نیروهای مسلح لحظه ای غفلت نداشتند و برای شرایط ویژه آماده بودند و هستند.

وی افزود: آمریکا 36 پایگاه در منطقه دارد که نزدیکترین آن به ایران در بحرین است و دورترین پایگاه آمریکا در منطقه مربوط به جزیره دیگو گارسیا در اقیانوس هند و رژیم صهیونیستی می شود، پوشش پهبادی ایران بر پایگاه های دشمن در منطقه به شکلی است که آرایش داخلی روزانه آن ها به صورت فیلم و عکس در اختیار است و از همه تحرکات آن ها خبر داریم و تیرهای ما بر این پایگاه ها ثبت است.

دست متجاوزی به سوی ملت دراز شود فورا شکسته خواهد شد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: تا زمانی که تعرضی نسبت به منافع کشور نشود یقینا جمهوری اسلامی شروع کننده هیچ جنگی نخواهد بود اما با تنظیم آتش بر روی دشمن در شرایط آماده قرار داریم و هر دست متجاوزی به سوی ملت دراز شود فورا شکسته خواهد شد.

وی ادامه داد: اگر دشمن موشکی به کشور بزند هنوز گرد و غبار موشک آن ها به زمین ننشسته، گرد و غبار موشک ایران و مقاومت از قلب تل آویو بلند می شود، حداکثر زمانی که موشک ها نیاز دارند تا به قلب تل آویو برسد 7 دقیقه است، دفاع پدافندی پاتریوت و گنبد آهنین چیزی نیست که دنیا را نسبت به آن ترسانده اند.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که کلاهک های موشک های اجناس رادار گریزی است که گنبد آهنین را ناکارآمد می کند، ابراز داشت: اگر دشمن به کشور تعرضی داشته باشند باید بپذیرند که شیشه عمر رژیم نامشروع صهیونیستی حتی نیم ساعت هم دوام نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: مسیر تاریخ با حمله به جمهوری اسلامی عوض خواهد شد و منطقه به ضرر آمریکا و نظام سلطه تغییر خواهد کرد، فرزندان این ملت فرمول سود و هزینه جنگ را به ضرر دشمن تغییر دادند و هزینه و خطر را برای دشمن بالا بردند.

دشمن حربه استحاله و تغییر از درون را دنبال می کند

نماینده مردم قم در مجلس خاطرنشان کرد: دشمن حربه استحاله و تغییر از درون را با جنگ اقتصادی، فضای مجازی و اختلافات سیاسی دنبال می کند، مهمترین عاملی که اجازه جنگ به دشمن نمی دهد ایمان، اخلاص، شهادت طلبی و ولایتمداری مردم است.

وی اضافه کرد: امروز دشمن با همه وجود در پی آسیب رساندن فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به مردم است، امروز موضوع حجاب و مسائل فرهنگی به عنوان عرصه نبرد است و امروز بی فرهنگی هدایت شده با اتاق جنگ فرهنگی در کشور اتفاق می افتد.

حجت الاسلام ذوالنور با بیان این که بیخیالی دولتمردان در جنگ فرهنگی زمینه ساز آسیب به کشور است،گفت: در برج میلاد مراسم رقص مختلط می گذارند، جشنواره فیلم فجر را با آن افتضاحات اجرا و در مدارس 2030 را پیگیری می کنند، رقص ها وآ هنگ های مبتذلی که در مدارس اتفاق افتاد که در حال پیگیری است و اگر بررسی نشان دهنده تقصیر مسؤولان باشد برخورد جدی خواهیم کرد.

وی افزود: در جنگ فرهنگی دشمن بیرونی آسیب نمی زند بلکه عوامل داخلی دشمن تأثیرگذاری می کنند، کد دادن به دشمن به کشور است، در فتنه 88 از داخل به دشمن کد دادند که اگر تحریم ها تشدید شود کار نظام تمام است و بخشی از مشکلات تحریم و اقتصادی امروز ریشه در همان خیانت ها دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان این که رییس جمهور در سخنرانی روز کارگر خود درباره صدور نفت ایران به کجا کد می دهد، اظهار داشت: چرا رییس جمهور نمی گوید چندین مسیر برای صدور نفت داریم که دشمن در ابهام بماند؟ شما می دانید بعد از این کد دادن آمریکا کمیته ویژه تشکیل می دهد تا آن 6 مسیر را پیدا کند.

وی ادامه داد: امنیتی ترین رییس جمهور دوران انقلاب و امنیتی ترین کابینه، رییس جمهور و دولت فعلی هستند و از این افراد این گونه بی توجهی ها انتظار نمی رود، در جریان اخیر کاهش تعهدات برجام اتفاق خاصی نیفتاده که رییس جمهور آن را اقدام متقابل تلقی می کند چرا که در برجام برای تولید اورانیوم غنی سازی و آب سنگین هیچ محدودیتی وجود ندارد و فقط در انباشت محدویت ایجاد شده است، آمریکا اعلام کرد کسی حق ندارد این ها از ایران بخرد و قبل از این که رییس جمهور اعلام کند که نمی فروشد کشورها اعلام کردند که دیگر نمی توانیم بخریم.

حجت الاسلام ذوالنور گفت: اگر در این دو ماه انباشت آب سنگین و غنی سازی با استمرار تولید ادامه کند این تهدید معنا دارد اما اگر مصلحت اندیشی و سستی کنند و تولید نشود اتفاقی نمی افتد، گام دوم این است که رآکتور اراک به گام نخست بازگردد که این کار باید جدی پیگیری شود، تهدید دیگر بالابردن غنای اورانیوم است.

وی افزود: یکی از کاربردهای صلح آمیز هسته ای موضوع پزشکی است، تومورهایی کوچک و انواع سرطان با پرتو دهی کشف می شود، نمی توانیم نسبت به پزشکی هسته ای بی تفاوت باشیم و باید از منافع آن استفاده کنیم، ما برای باتری های زیردریایی نیازمند سوخت هسته ای هستیم که اگر باتری هسته ای باشد تا چندین سال می تواند زیر آب باشد و برای این موضوع باید غنی سازی 60 درصدی صورت گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: اینستکس که از سوی اروپایی ها طراحی شده آبنبات چوبی برای فریب مسؤولان است و گفتند می خواهند نفت ایران را بگیرند و در مقابل غذا و دارو بدهند که این کار هم انجام نمی شود.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
 
محمد قمین
ارسال نظرات