۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۶۰۷۱۳۱
آذری جهرمی:

سال گذشته 33 میلیون حمله سایبری را خنثی کردیم

سال گذشته 33 میلیون حمله سایبری را خنثی کردیم
وزیر ارتباطات گفت: ادعای ایمنی در مقابل حملات سایبری را نداریم ولی در حال توسعه و خودکفایی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات امروز در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات در جمع خبرنگاران ضمن ارائه اخباری از نصب سیستم های فایروال و خودکفایی در این صنعت گفت: فایروال سیستم‌های صنعتی با هدف خودکفایی کشور در مقابله با تهاجمات سایبری نصب شده است و هم اکنون در حال توسعه این صنعت هستیم.

وی با اشاره به این نکته که فایروال بومی یک سیستم مقابله با تهاجمات سایبری بر روی سیستم های صنعتی نصب شده است ابراز داشت: در حال حاضر فایروال بومی بر روی تمام سیستم‌های کنترل صنعتی برند زیمنس در کشور نصب و راه‌اندازی شده است که این نشان از حرکت به سمت مسیر توسعه است.

در حال توسعه و خودکفایی هستیم

جهرمی در ادامه افزود: به زودی این سیستم بومی برای سایر برندهای کنترل صنعتی نیز توسعه داده خواهد شد که بتوانیم در این صنعت خودکفا شویم.

وزیر ارتباطات گفت: فایروال بومی می‌تواند روی شبکه‌های کنترل و مدیریت صنعتی نصب شود و دستورات صادر شده را تشخیص دهد همچنین فایروال بومی در تضاد با شبکه‌های اتوماسیون اداری نیست.

وی در خصوص دفع حملات سایبری ابراز کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند ادعا کند که 100 درصد در مقابل حملات سایبری ایمن است و ما نیز از این امر مستثنی نیستیم و ممکن است آلودگی‌های زیادی نیز همچنان وجود داشته باشند اما ما توانایی آن را داریم که آنها را خنثی کنیم که به عنوان مثال در سال گذشته 33 میلیون حمله را خنثی کردیم.

طی یک سال و نیم گذشته رشد خوبی در مقابله با حملات سایبری داشتیم

وی تاکیدکرد: ما در عرصه دفاع سایبری و امنیت سایبری از یک سال و نیم گذشته رشد قابل توجهی داشته‌ایم و در مقابله با حملات سایبری ابتکار عمل‌های خوبی داریم و می‌توانیم در مقابل آنها از سیستم‌های صنعتی کشور دفاع کنیم.

وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه تحریم‌ها موجب شده است که تولید داخلی ما رونق بیشتری داشته باشد و بتوانیم در زمینه های مختلفی رشد اساسی داشته باشیم خاطرنشان کرد: اتفاق مهمی که رخ داده توسعه شبکه پهن باند موبایل در کشور است که در آستانه رشد قابل توجهی است.

وی ادامه داد: توسعه در پهن باند ثابت نیاز به توجه جدی در تامین تجهیزات مورد نیاز آن دارد که بر اساس گزارش بخش خصوصی نشان می‌دهد که درآمد و سودآوری آنها پس از تحریم‌ها بعد از پرداختن به توانمندی داخلی و رونق تولید ملی افزایش داشته است و این نشان می‌دهد که فشارهای خارجی بر تولیدات داخلی در زمینه ارتباطات تا حدود زیادی خنثی شده است که نشان از استقلال در این صحنه است./811/پ۲۰۲/ق

محرمی محرمی
ارسال نظرات