۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۶۰۷۰۶۱
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛

پیشرفت ۴۰ درصدی در بازآفرینی شهری در تهران

پیشرفت ۴۰ درصدی در بازآفرینی شهری در تهران
اسلامی گفت: پیشرفت بازآفرینی شهری در تهران بالای ۴۰ درصد است و امیدواریم هماهنگی وزارت راه و شهرداری تسریع کننده برنامه بازآفرینی شهری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی عصر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران بین وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: این جلسه بسیار مهم است و هدف از برگزاری آن ایجاد یک هدف راهبردی و کیفیت بخشی به زندگی شهری است و ما اگر در وزارت راه و شهرسازی طرح جامعی برای شهر‌ها تهیه می‌کنیم باید بر اساس این طرح یک برنامه منسجمی داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در اجرای طرح جامع برنامه‌ریزی و زندگی شهری مردمان را باید مدیریت کنیم، به همین دلیل در اجرای این طرح باید یک برنامه فاخر داشته باشیم و با تحقق این برنامه بتوانیم نتایج خوبی به دست آوریم و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.


اسلامی با اشاره به فساد رفتار گزینی اداری و عدم توجه به طرح جامع گفت: هر جا که از طرح جامع فاصله گرفتیم و رفتار گزینی کردیم فساد شکل گرفت و نتیجه آن ایجاد رفتار‌های ناهماهنگ بوده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره حساسیت شهر تهران در بافت منطقه ای تصریح کرد: پیشرفت بازآفرینی شهری در تهران بالای ۴۰ درصد است و امیدواریم هماهنگی وزارت راه و شهرداری تسریع کننده برنامه بازآفرینی شهری باشد.

وی با اشاره به اینکه در بخش‌هایی که رفتار‌های گزینشی داشته‌ایم باعث ایجاد فساد شده و هنجار‌ها جای خود را به ناهنجاری‌ها داده است، گفت: ایجاد چنین ناهنجاری‌هایی باعث وقوع مشکلات بسیار زیادی در این حوزه شده است.

اسلامی با بیان اینکه طرح جامع شهری راهبردی ترین سند اجرایی است،گفت: اخذ تصمیم‌های درست و هدایت و راهبری باعث می‌شود که کیفیت زندگی شهری افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی تشریح کرد: با ایجاد چنین نهادی شهردار به عنوان مجری تصمیماتی را اتخاذ می‌کند که می‌تواند برای مردم راهگشا باشد و از سوی دیگر تعامل بین وزارت راه و شهرسازی و شهردار باعث می‌شود که طرح جامع و طرح تفصیلی تهران به ساماندهی برسد.

اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اهداف توسعه شهری بازآفرینی بافت شهری است، خاطرنشان کرد: رییس جمهور تأکید بسیار زیادی بر توجه به بافت‌های فرسوده داشته و همین امر باعث شده که مطالبات سنگینی از وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک نهاد اصلی داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه تأکید کرد: امروز در مرحله اقدام باید بتوانیم بازآفرینی شهری را در مقیاس محله تصمیم‌گیری کنیم و بر اساس یک طرح مصوب بتوانیم اقدامات لازم را به صورت عملی در دستور کار قرار دهیم.

وی ضمن تبیین حساسیت و اهمیت بازآفرینی شهری در تهران اشاره کرد: شهر تهران به دلیل تراکم و حساسیت بالایی که دارد بازآفرینی شهری را باید در آن با حساسیت بیشتری و راندمان کاری بهتری انجام دهیم و در سایر شهر‌های دیگر باید با بهبود این محلات مانع تخریب منابع طبیعی شویم.

اسلامی در ادامه افزود: انتظار داریم که با همکاری تمامی دستگاه‌ها بتوانیم در پیاده‌سازی طرح بازآفرینی شهری موفق عمل کنیم و این طرح را با پشتیبانی از بخش خصوصی به مرحله اجرایی برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی در پایان ضمن اظهار خرسندی از سند و تفاهمنامه فی مابین وزارت راه و شهرداری تهران خاطرنشان کرد: بخش خصوصی از ما انتظار دارد که منابع و سرمایه‌گذاری‌های خود را تضمین کنیم و ما این تضمین را برای آن‌ها انجام می‌دهیم و از سوی دیگر مردم و ساکنان این محلات هم باید همکاری‌های لازم را با ما انجام دهند./811/پ202/ق

محرمی محرمی
ارسال نظرات