۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۶۰۷۲۳۸
حجت الاسلام همت پور خبر داد؛

برگزاری جشن بندگی روزه اولی‌ها در مناطق محروم و سیل زده اهواز

برگزاری جشن بندگی روزه اولی‌ها در مناطق محروم و سیل زده اهواز
حجت الاسلام همت پور با تأکید بر ضرورت حضور همه نهاد‌های فرهنگی در برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: جشن بندگی روزه اولی‌ها را در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مرتضی همت پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، شامگاه گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت در غرفه خبرگزاری رسا حضور یافت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه در مساجد هرگونه امر فرهنگی و هنری در کانون‌های مساجد استان بر عهده ما قرار دارد، اظهار داشت: از آنجا که در جنگ اقتصادی، نظامی و به ویژه فرهنگی قرار داریم؛ رویکرد جدیدی در ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اتخاذ و تحولات اساسی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه اساسنامه ستاد تغییر پیدا کرده است، افزود: اساسنامه چند ماه است که از سوی رییس جمهور ابلاغ شده و مایه تحول است و در این راستا نشستی با نمایندگان مجلس داشتیم.

حجت الاسلام همت پور با اشاره به اینکه کمبود بودجه یکی از موارد آزاردهنده است، عنوان داشت: نزدیک به ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری در کشور داریم که در این باره باید بودجه قابل توجهی در اختیارمان قرار گیرد تا شرمند مساجد نشویم و بتوانیم حمایت‌های در خور شأن داشته باشیم.

وی در رابطه با فعالیت‌های ستاد در ماه مبارک رمضان گفت: مساجد در این قبال به وظیفه خود عمل می‌کنند، اما ما هم به تقویت آن‌ها پرداختیم که در این باره جشن بندگی روزه اولی‌ها را در شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) برگزار می‌کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان بیان داشت: تلاش داریم تا جشن را به همراه محفل انس با قرآن کریم در مناطق حاشیه‌ای و کم برخوردار از قبیل ملاشیه اهواز و نیز مناطق سیل زده همچون بخش‌های اسماعیلیه با حضور نماینده، ولی فقیه در خوزستان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه همه باید خادم قرآن باشند، ادامه داد: در زمینه نمایشگاه قرآن و عترت باید گفت که بسیاری از روحانیون غرفه دار به واقع مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هستند.

حجت الاسلام همت پور بر ضرورت هم افزایی و مشارکت سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: در این صورت نمایشگاه در چندین سالن و با استقبال بسیاری مواجه می‌شود. /۹۴۵۶/پ210/ق
حاتم شرفی
ارسال نظرات