۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۶۰۷۳۲۰
حجت الاسلام والمسلمین محامی:

عدالت پایه و اساس اداره جامعه است

عدالت پایه و اساس اداره جامعه است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان اینکه جامعه اسلامی باید بر اساس عدل و عدالت اداره و مدیریت شود، گفت: عدالت پایه و اساس اداره جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ویژه برنامه ماه مبارک رمضان شبکه استانی هامون به تفسیر آیه 90 سوره مبارکه نحل پرداخت و گفت: عدل، احسان، نیکی، پرهیز از منکرات و فحشا و بخشش به خویشاوندان و ادای حق آنها در این آیه شریف مورد تأکید قرار گرفته است.

وی ادامه داد: انسان باید به موعظه ها، اومر و نواهی الهی توجه کرده و به آنها عمل کند تا به یقین و ایمان دست پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی با تأکید بر لزوم نهادینه سازی عدالت در همه عرصه های جامعه بیان کرد: جامعه اسلامی باید بر اساس عدل و عدالت اداره و مدیریت شود، زیرا عدل و عدالت پایه و اساس اداره جامعه است.

امام جمعه زاهدان ادامه داد: ادای حقوق مردم، تعیین افراد در پست هایی که شایسته آن هستند و جلوگیری از تضییع حقوق مردم از جمله مصادیق عدالت است؛ خداوند متعال به صورت مطلق اعم از جنبه های فردی، حکومتی و اجتماعی امر می کند تا بر اساس عدالت رفتار شود.

وی با اشاره به اینکه انسان باید از اموال و دارایی های خود برای رضای خداوند انفاق کند، ابراز کرد: بر اساس مبانی دینی، مؤمنان نه تنها نباید به دیگران بدی کنند، بلکه پسندیده است که بدی دیگران را نیز با خوبی پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محامی خاطرنشان کرد: انسان در نیکی به دیگران باید خویشاوندان و نزدیکان خود را در اولویت قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم تقویت فرهنگ پرداخت خمس و زکات در جامعه گفت: مراد از «ذی القربی» در آیه مذکور خویشاوندان پیامبر اکرم(ص) و سادات هستند که ما موظف هستیم از اموال خود سهم امام و سادات را بپردازیم./841/

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
حسین ثالث موید
ارسال نظرات