۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۰۷۹۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

مبلغان به مسائل روز جامعه و راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی بپردازند

مبلغان به مسائل روز جامعه و راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی بپردازند
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به نقش مبلغان در بصیرت افزایی بین مردم گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی می طلبد مبلغ به این مسائل و راه برون رفت از مشکلات بپردازد.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به تشکیل قرارگاه عملیات مشترک رمضان در اداره کل تبلیغات اسلامی استان بیان داشت: برنامه‌های ماه مبارک رمضان سال جاری در این اداره به صورت قرارگاهی و عملیاتی در دستور کار کل قرار گرفت و به صورت جهادی و شبانه روزی پیگیر اجرای برنامه‌ها در این ماه مبارک هستیم.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی عملیات مشترک رمضان ۱۴۴۰ در شهرهای بروجرد و خرم آباد پیش از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: این کارگاه ها دو روزه و با موضوع عملیات مشترک رمضان ۱۴۴۰ و محوریت تبیین گام دوم انقلاب با حضور اساتید اعزامی از سازمان تبلیغات اسلامی ویژه اقشار تأثیرگذار روحانیون مستقر، طرح هجرت، ائمه جماعات و تشکل‌ها و مؤسسات قرآنی، هیأت های مذهبی، جمعیت بانوان فرهیخته، کانون مداحان، کانون‌های فرهنگی تبلیغی، انجمن‌های اسلامی و سایر تشکل‌های وابسته به سازمان برگزار شد.

فعالیت 800 مبلغ در استان لرستان

حجت‌الاسلام مهدوی از اعزام ۸۰۰ مبلغ به نقاط مختلف استان به‌ عنوان یکی از برنامه‌های شاخص تبلیغات اسلامی لرستان در رمضان سال جاری اشاره کرد و افزود: از این تعداد مبلغ اعزامی طبق بررسی‌های انجام شده در این لحظه ۳۰۰ مبلغ و مبلغه در مناطق سیل زده استان لرستان از جمله شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای آسیب ‌دیده این شهرستان‌ها مشغول امدادرسانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی تبلیغی هستند.

وی تبیین مسائل اعتقادی و اخلاقی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با جوانان، اجرای مسابقات فرهنگی و قرآنی، برگزاری کرسی‌های تلاوت، ترتیل خوانی، روخوانی و جزء خوانی قرآن کریم، برپایی محافل انس با قرآن و شناسایی استعدادهای قرآنی را از دیگر برنامه های این اداره کل در رمضان ۱۴۴۰ هجری قمری عنوان کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان هدف اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان و بین مردم گفت: مبلغان باید مخاطب خود را بشناسند و با تکیه بر آیات و روایات به سخنرانی بپردازند.

وی با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل روز دنیا و نیاز جامعه امروز بیان داشت: مهم ترین نیاز امروز جامعه معرفت افزایی و بصیرت بخشی است.

حجت الاسلام مهدوی با تأکید بر ضرورت توجه مبلغ به نقش بصیرت افزایی خویش در جامعه گفت: مبلغان با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه امروز باید راه برون رفت از این مشکلات را بین مردم تبیین سازند.

وی راه حل برون رفت از مشکلات اقتصادی را تکیه بر توان داخلی، تقویت تولیدات داخل، خرید و مصرف کالای ایرانی و رونق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اظهار داشت: باید فرهنگ مصرف کالای ایرانی و ارائه الگوی صحیح سبک زندگی اسلامی نهادینه شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده ها از بیکاری سرچشمه می گیرد، گفت: مسؤولان باید به فکر رفع این مشکل جدی باشند، باید با رونق تولید زمینه اشتغال زایی را فراهم ساخت و حمایت این مهم توجه خانواده ها به خرید و مصرف تولیدات داخلی است./9451/ت210/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات