۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۶۰۸۰۵۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مسؤولان با الگو گیری از امیرمومنان مشکلات مردم را حل کنند

مسؤولان با الگو گیری از امیرمومنان مشکلات مردم را حل کنند
استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه مسؤولان در حل مشکلات مردم امام علی(ع) را الگوی خود قرار دهند، گفت: نبوت، امامت و قرآن بالاترین هدیه الهی به انسان ها است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد حوزه علمیه، دوشنبه همزمان با روز شهادت امیرمومنان علی(ع) در مسجد حضرت امیر (ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: معرفت کامل داشتن به شخصیت امام علی(ع) بزرگ‌ترین نعمت الهی به انسان است.

وی افزود: حضرت رسول(ص) می فرمایند: اگر همه درختان قلم شود، همه دریاها مرکب و همه جن و انس قدرت نویسندگی پیدا کنند قادر به نوشتن فضایل امام علی(ع) نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان تولد حضرت علی(ع) در خانه خدا را یکی از هزاران فضایل ایشان برشمرد و اظهار داشت:  یکی از علمای بزرگ اهل سنت در زمینه فضایل حضرت چنین نقل می کند، فاطمه بنت اسد امیرمومنان علی(ع) را در خانه خدا به دنیا آورد، هنگام دفن پیامبر با تلقین به این بانوی بزرگوار به ایشان فرمودند: هنگامی که آن دو فرشته بر تو وارد شدند و پرسیدند امام تو کیست نام فرزندت را به زبان بیاور.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: حضرت علی(ع) در خانه خدا به دنیا آمدند و چشم خویش را برای نخستین بار برای دیدن چهره مبارک پیامبر اکرم (ع) باز کردند و نام حضرت را خداوند علی گذاشت.

این مفسر قرآن کریم افزود: امام علی(ع) در خانه خدا به دنیا آمدند و در مسجد به شهادت رسیدند و این بیانگر آن است که ابتدا و انتهای عمر مبارک حضرت فقط خداوند بود؛ بنابراین معنای واقعی انالله و انا الیه راجعون امیرمومنان علی(ع) است.

وی درباره عرفان توحیدی امام علی(ع) گفت: از زمان حضرت آدم (ع) تا روز قیامت کسی نمی تواند عرفان توحیدی امام علی(ع) را داشته باشد، انسان با معرفت به شخصیت حضرت می تواند خدا را ببیند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به اینکه دنیا نزد امام علی(ع) از آب بینی بز جذامی بی ارزش تر بود، ابراز کرد: حال کسانی که به راحتی از بیت المال دزدی می کنند و دست به اختلاس می زنند چه مقدار می خواهند آب بینی بز جذامی جمع کنند.

استاد حوزه علمیه در خصوص عبادت امیرمومنان علی (ع) با استناد به روایتی از امام حسن عسکری(ع) گفت: حضرت فرمودند: زمانی که پدرم قبر مبارک امام علی(ع) را زیارت می کردند می فرمودند: ای کسی که در عالم هستی کسی زیباتر از تو عبادت نداشت؛ درک این کلام بسیار سخت است.

وی ادامه داد: در قیامت انسانها با اجازه حضرت وارد بهشت و دوزخ می شوند؛ عشق و محبت ایشان به مردم برای حل مشکلات آنان در طول بشر بی نظیر است که باید مورد توجه دولتمردان و‌ مسوولان قرار گیرد تا بیدار شوند و به ملت طور دیگری نگاه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان اضافه کرد: امام علی(ع) می فرمایند: هدیه را قبول کنید کسی که هدیه را رد کند حیوان است؛ بالاترین هدیه الهی به انسان ها نبوت، امامت و قرآن است کسی که این هدیه را رد کند چهارپا است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات