۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۶۰۸۱۱۹

لبنان در نشست اقتصادی بحرین علیه فلسطین حاضر نمی‌شود

لبنان در نشست اقتصادی بحرین علیه فلسطین حاضر نمی‌شود
یک منبع رسمی لبنانی اعلام کرد که این کشور دعوتی برای مشارکت در نشست بحرین دریافت نکرده و حتی در صورت دریافت دعوتنامه هم در آن شرکت نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، یک منبع رسمی لبنانی اعلام کرد، بیروت تا کنون دعوتی برای مشارکت در «نشست بحرین» که قرار است در روزهای 25 تا 26 ژوئن برگزار شود، دریافت نکرده است.

یک دیپلماتی لبنانی به روزنامه سعودی «الشرق‌الاوسط» گفت، حتی در صورتی که لبنان برای این نشست دعوت شود در آن حضور پیدا نخواهد کرد زیرا قبل از «حل سیاسی مسأله فلسطین، مشخص شدن سرنوشت آوارگان فلسطینی در لبنان و رد عادی‌سازی روابط (با رژیم صهیونیستی)» درباره اقتصاد دولت فلسطینی گفت‌وگو نمی‌کند.

این منبع در ادامه افزود: طرح «جرد کوشنر» مشاور اول دونالد ترامپ و داماد وی آن بازخورد مورد انتظار را نداشت زیرا تشکیلات خودگردان و بیشتر تاجران فلسطینی با آن مخالفت کرده‌اند و این موضوعات بر بخش سیاسی معامله قرن نیز تأثیر خواهد گذاشت.

در ادامه این گزارش به نقل از مسؤولی لبنان آمده است؛ در صورتی که امور به همین منوال ادامه پیدا کند، بعید است نشست بحرین به برآوردهایی برسد که مسیر را برای راه‌حل سیاسی مسأله فلسطین هموار کند.

نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات