۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۰۸۲۱۱

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی

چند خبر کوتاه از خراسان جنوبی
برنامه ریزی روز قدس در نیمبلوک، ضیافت افطاری ۳۰۰ نفر از ایتام خوسف و تأکید نماینده بیرجند بر مهار تورم عناوین برخی از اخبار خراسان جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، جلسه برنامه ریزی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس در بخش نیمبلوک برگزار شد.

بخشدار نیمبلوک در این جلسه، روز قدس را یکی از یادگارهای ارزشمند امام راحل دانست و اظهار کرد: در نقاط شهری و روستایی این بخش شاهد برگزاری راهپیمایی خواهیم بود.

خسروی افزود: شروع راهپیمایی روز قدس در خضری دشت بیاض و نیمبلوک و روستای کرغند ساعت 11:30 روز جمعه و مسیر آن هم مسیرهای سال قبل است.

مردم با مهار تورم شاد می شوند

با اباحه گری و رقص و ساز و آواز، مردم شاد نمی شوند، تورم را کنترل کنید تا مردم شاد شوند. نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی در محفل ۳۰ شب با قرآن کریم مردم خوسف با اشاره به رسیدگی به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، خطاب به مسئولان، گفت: مسئولان فکر نکنند اباحه گری و رقص و آواز مردم را خوشحال می کند بلکه اگر دولتی ها مشکلات اقتصادی را رفع و مدیریت کنند مردم خوشحال می شوند.

حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی افزود: آقایان دولتی ها و رئیس جمهور اگر می خواهید مردم را شاد کنید تورم را کنترل کنید، راه شادی مردم راه های حرام نیست و مسئولی که سه ساعت پای ساز و آواز بنشیند و نماز جمعه نرود به درد مسئولیت نمی خورد.

به گفته وی ما می خواهیم ادای غربی ها را در بیاوریم در حالی که این شبیخون فرهنگی است که سال هاست مقام معظم رهبری یادآور می شوند و بعضی ها گوش نمی کنند.

ضیافت افطاری ۳۰۰ نفر از ایتام خوسف

در شام شهادت حضرت علی (ع) ۳۰۰ نفر از ایتام زیر پوشش کمیته امداد خوسف با حضور نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس و امام جمعه خوسف در مسجد امام جعفر صادق (ع) مهمان سفره افطاری شدند.

رئیس کمیته امداد خوسف گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان دو هزار پرس غذای گرم و ۷۲ سبد کالا به ارزش دو میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

مهران پور، افزود: تا پایان ماه مبارک رمضان نیز پنج هزار پرس غذای گرم دیگر بین نیازمندان توزیع خواهد شد که هزینه آن از محل کمک های مردمی تامین شده است.

تفکیک حوزه‌های انتخابیه فردوس و طبس رای نیاورد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آن‌ها مخالفت کردند.

نماینده فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس با اشاره به رد کلیات طرح افزوده شدن نماینده به برخی حوزه‌ها گفت: این طرح با 98 رای موافق و150 رای مخالف و هفت رای ممتنع از 272 نماینده رای نیاورد.

امیرحسنخانی افزود: با این طرح موافق بودم چرا که با تفکیک حوزه طبس و فردوس یک نماینده به نمایندگان خراسان جنوبی اضافه می‌شد و در این باره رایزنی‌های زیادی نیز انجام شد.

به گفته وی، یکی از دلایلی که طرح رای نیاورد این بود که هفت نماینده از تهران کم شدند به همین دلیل نمایندگان تهران هیچ یک به این طرح رای ندادند.

وی افزود: استان هایی که حوزه‌های انتخابیه آن ها زیاد است همچنان تلاش هایی انجام می دهند تا بتوانند این طرح را به جایی برسانند هر چند این طرح در دوره های قبلی هم رد شده است./9314/ت303/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات