۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۶۰۸۳۹۲

بیانیه جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به نشست مکه

بیانیه جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به نشست مکه
جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه‌ای شرکت‌کنندگان در نشست مکه را به اجتناب از درگیری‌ها و تلاش برای ثبات منطقه دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین با انتشار بیانیه‌ای خطاب به همه رهبران، رؤسا و مسئولین شرکت‌کننده در نشست‌های سه‌گانه مکه با بیان اینکه ملت عربی و اسلامی هرگز بر افزایش درگیری‌ها و شروع جنگ‌ها تأکید نمی‌کنند، نوشت: ملت شما طعم انواع ضعف و عقب‌ماندگی و ویرانی را به دلیل جنگ‌ها و اختلافات و درگیری‌ها چشیده‌اند و منطقه عربی و اسلامی ما جنگ‌ها و کشتارهای زیادی را به خود دیده و بسیاری از ثروت‌هایش را از دست داده و هویتش نابود شده و به منطقه درگیری‌ها و مشکلات و بحران‌ها تبدیل شده است.

این جمعیت همچنین تأکید کرد: ملت ما امروز آگاه‌تر و پخته‌تر از گذشته هستند و می‌دانند که تمام درگیری‌ها ساختگی و به نفع دشمن است و دشمن برای امنیت آینده ملتش تلاش می‌کند، این در حالی است که ملت ما از گرسنگی، بدبختی، ویرانی و جنگ به دلیل سیاست‌های دولت‌های ما در عذابند.

جمعیت الوفاق بحرین با اشاره به بحران کنونی بحرین که این کشور را قرن‌ها به عقب رانده است، تصریح کرد: آشتی شما با ملتتان و دولت‌های مختلف می‌تواند همه این بحران‌های موجود در منطقه را به فرصت‌های بزرگی تبدیل کند.

یادآور می‌شود، بنا به اعلام وزارت خارجه عربستان، پادشاه این کشور از سران دولت‌های عربی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دعوت کرده تا ۹ خردادماه جاری در نشستی به منظور بررسی اقدامات اخیر علیه تأسیسات نفتی عربستان حاضر شوند./847/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات