۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۰۸۵۹۵
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

علما و کشورهای اسلامی به رسالت خود در مقابله با توطئه دشمن عمل کنند

علما و کشورهای اسلامی به رسالت خود در مقابله با توطئه دشمن عمل کنند
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان این که معامله قرن بزرگترین خیانت قرن است، گفت: علما و کشورهای اسلامی باید به رسالت خود در مقابله با توطئه دشمن عمل کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) امروز در جمع راهپیمان روز جهانی قدس در شهر مقدس قم گفت: خوشبختانه حضور امسال مردم باشکوه تر و گسترده تر از سال های گذشته است.

وی افزود: هر ساله مراسم روز قدس در جهان از نظرجغرافیایی، کمیت و کیفیت باشکوه تر از قبل برگزار می شود، حضرت امام با اندیشه راهبردی خود روز جهانی قدس را اعلام کردند تا هیچگاه مسأله فلسطین فراموش نشود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که امام راحل از روزهای نخستین توطئه انگلیس از 70 سال پیش هشدار دادند، اظهار داشت: حضرت امام با تمام وجود در برابر این توطئه ایستادگی کرد و از ابتدای انقلاب اسلامی برنامه روز جهانی قدس را پایه گذاری فرمود.

وی با اشاره به تأثیرات حضور مردم در راهپیمایی روز قدس ادامه داد: یکی از تأثیرات این حرکت خنثی سازی توطئه مصالحه به اصطلاح سازش بین اعراب و اسرائیل بود، دشمن می خواهد شکل فلسطین را تغییر دهد و ماهیت آن را دچار تغییر کند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان این که می خواهند فلسطینی ها را از کشور خود برانند تا حاکمیت جعلی اسرائیل تحقق پیدا کند، ابراز داشت: این توافق در کمپ دیوید در زمان سادات به امضا رسید، در اصل تشکیل رژیم غاصب و دولت جعلی صهیونیستی نیز سران مرتجع عرب نقش اساسی داشتند.

وی عنوان کرد: دشمن می خواست کشورهای همجوار با فلسطین مانند سوریه و لبنان هم با امضای خود اسرائیل را تأیید کنند اما حرکت ایران و انقلاب اسلامی و نقش حضرت امام سبب شد که مقاومت گسترش پیدا کند و دشمن به اهداف خود نرسد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: با رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب حماسه قدس پرشکوه تر و در راستای آرمان حضرت امام تداوم پیدا کرده است، نباید تصور کرد که حضور مردم در راهپیمایی ها تأثیری ندارد بلکه حضور مردم و سخنرانی ها در کشورهای مختلف انعکاس و تأثیر دارد.

وی اضافه کرد: راهپیمایی مردم لرزه به اندام نتانیاهو، ترامپ و حکام عرب می اندازد، سران خود فروخته و حکام مرتجع عرب نمی گذارند که مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند که نشانه وحشت آن ها از حضور مردم است، بزرگترین مانع موفقیت مردم فلسطین همین سران مرتجع مانند سلمان، بن سلمان، آل نهیان و آل خلیفه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین اختری با بیان این که طرح دشمن موسوم به معامله قرن خیانت قرن است، گفت: توسعه قلمرو اسرائیل، بیرون کردن فلسطینی ها از کشور خود و عدم اجازه بازگشت به آوارگان از محورهای این توطئه است.

وی افزود: مسأله فلسطین یک موضوع جهانی و اسلامی است که همه نسبت به آن وظیفه دارند، هیچ کس حق ندارد سرزمین های اسلامی را به فروش برساند و کسانی معامله کنند، اگر همه هم امضا کنند از نظر قانونی، شرعی و عرف بین الملل پذیرفته نیست.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: دشمنان بدانند که نشست های جده، مکه و منامه هیچ تأثیری در روند آزادسازی فلسطین و مقابله مسلمانان با اسرائیل ندارد و نخواهد داشت، فلسطین جزء جغرافیای اسلام است و همانگونه که امام فرمود عضوی از جان جهان اسلام است و دشمن بداند که معامله قرن تحقق پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: آمریکا و ترامپ خیال می کند این که توانسته سفارت خود را از تل آویو به قدس بیاورد می تواند فلسطین را به اسرائیل بسپارد، خیال می کنند چون توانستند اعلام کنند جولان برای اسرائیل است، به سادگی می تواند از مسأله بزرگ فلسطین بگذرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ابراز داشت:دشمن می خواهد فلسطین فراموش شود اما امروز در همه جا فلسطین مسأله روز و زنده است، علما و مفتی ها و دولت های اسلامی باید بر اساس مسؤولیت خود در برابر خیانتی که قرار است انجام بگیرد بایستیم و این حرکت شیطانی را خنثی کنیم، نباید بگذاریم ننگ تشکیل دولت اسرائیل باز هم  تکرار شود چرا که امروز با 70 سال پیش فرق دارد و امروز فلسطین قدرتمند است.

وی عنوان کرد: امروز اسرائیل در شرایط بسیار نکبت باری به سر می برد، این که ترامپ و آمریکا به فکر افتاده اند که مسأله عادی سازی را مطرح کنند از روی نگرانی و ضعف است، نباید اجازه دهیم که ننگ، خیانت و جنایت دشمن بار دیگر تکرار شود، دولت ها و کشورهای اسلامی باید دست به دست هم دهند و در برابر دشمن بایستند، تمام کالاهای آمریکا و صهیونیست در کشورهای اسلامی باید تحریم شده و مراجع و مفتی ها هرگونه توافق با اسرائیل و آمریکا را تحریم کنند.

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
محمد قمین
ارسال نظرات