۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۶۰۸۷۶۹
آیت الله فقیهی:

احیای امر به معروف و نهی از منکر جلوی وقوع مفاسد را می گیرد

احیای امر به معروف و نهی از منکر جلوی وقوع مفاسد را می گیرد
عضو جامعه مدرسین با تأکید بر لزوم احیا و تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، ایستادگی در برابر خلاف و فساد را وظیفه مؤمنان دانست.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیست و سومین جلسه از سلسله مباحث تفسیر قرآن کریم که ظهر امروز در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 91 سوره مبارکه بقره پرداخت و گفت: انسان همواره باید به گونه ای عمل کند که گرفتار دام لجاجت و عناد نشود.

وی با اشاره به اینکه قوم یهود به سبب نژادپرستی از پذیرش اسلام سرباز زدند، اظهار داشت: قوم یهود هنگامی که ندای اسلام را شنیدند، گفتند ما به آن کتاب و دینی که برای خودمان نازل شده است ایمان داریم، اما نسبت به کتابی که برای اعراب نازل شده، ایمان نمی آوریم.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: قوم یهود در حالی قرآن کریم را انکار می کردند که این کتاب آسمانی، تورات را تصدیق می کند، از همین جهت باید گفت این قوم به خاطر امیال نفسانی و نژاد پرستی و حب دنیا و مقامات دنیوی دست به انکار حقایق زدند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پیامبرکشی و انکار حقایق را از ویژگی های بارز قوم یهود دانست و تأکید کرد: ایمان حقیقی باید با عمل توأم باشد، زیرا زبان انسان ممکن است اظهار به ایمان کند، اما این اظهار توأم با عمل نباشد، بنابراین معیار تشخیص مؤمنان حقیقی میزان عمل آنها به احکام الهی است.

وی با تأکید بر لزوم احیا و تقویت فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عنوان کرد: اگر انسان در مواجهه با فساد سکوت کند، مرتکب گناه شده است؛ اگر انسان ها در برابر فساد اعتراض کرده و پای اعتراض خود بایستند، بدون شک جلوی مفاسد در کشور گرفته خواهد شد.

آیت الله فقیهی ایستادگی در برابر خلاف و فساد را وظیفه مؤمنان دانست و افزود: اگر در برابر خلاف ها و مفاسد ایستادگی نکنیم، بدون شک جامعه از فساد و خلاف پر خواهد شد./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات