۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۰۹۰۷۶
مشاور وزير ارشاد:

مسؤولان به تنهایی نخواهند توانست مشکلات کشور را حل کنند

مسؤولان به تنهایی نخواهند توانست مشکلات کشور را حل کنند
حجت الاسلام ارباب سلیمانی گفت: برای حل مشکلات کشور همه باید تلاش کنند و نباید منتظر مسؤولان بود، چرا که مسؤولان به تنهایی نخواهند توانست مشکلات کشور را حل کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام حمید رضا ارباب سليماني امروز در سخنرانی نماز عید سعید فطر در مصلی بقیه الله الاعظم کاشان شرایط امروز کشور را شرایط خاص و حساسی خواند و با اشاره به تهدید‌ها و تحریم‌ها و فشار‌های خارجی، گفت: برخي مشکلات کشور  داخلی و برخی دیگر ناشی از سوء مدیریت‌ها است.

وی افزود: برای حل مشکلات حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و اجتماعی همه باید تلاش کنند و نباید برای حل مشکلات منتظر مسؤولان بود چرا که مسؤولان به تنهایی نخواهند توانست مشکلات کشور را حل کنند.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی گفت: با بهره گیری از سیره ائمه اطهار (س) نباید همیشه منتظر بود تا دیگران مشکلات را حل کنند، بلکه می‌توان در حل مشکلات پیشگام بود و با کمک یکدیگر مشکلات عمومی کشور را سریعتر برطرف کرد.

مشاور وزیر ارشاد اقامه نماز و توجه و توسل را زمینه ساز حل مشکلات خواند و افزود: در طول تاریخ خطی به نام خط اقامه نماز است که این خط اقامه نماز در زندگی همه انبیاء الهی مشاهده می‌شود و همه انبیاء الهی با نماز مأنوس و پرچمدار نماز بودند و برای اقامه نماز تلاش کردند و پیوند آن‌ها با نماز و مسجد دائمی و همیشگی بوده است.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی خط توجه به نماز را در زندگی انبیاء الهی یک خط برجسته‌ای دانست و اظهار داشت: امام با وجود اینکه می‌فرماید، هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشیداما در عین حال می‌فرماید، بالاترین فریاد نماز است و امام نیز خود توجه ویژه‌ای به نماز داشت چرا که او پیرو سیره پیامبر و اهل بیت (ع) بود.

وی با تأکید بر توجه به نماز و خط اقامه نماز، ابراز امیدواری کرد، سرمایه انس با نماز و مسجد و ارتباط با خدا در ماه رمضان فرصتی با مردم بودن و کمک به محرومان جامعه را فراهم کرد بعد از ماه رمضان هم ادامه داشته باشد و نماز به جماعات اقامه شود.

مشاور وزیر ارشاد حضور در مسجد بر روی افکار خانواده و فرزندان را تأثیرگذار دانست و گفت: بهترین راه دعوت به نماز خانواده و فرزندان اقامه نماز و عمل به دستورات آن است.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی از نماز، زکات، امربه معروف و نهی از منکر بعنوان چهار شاخصه حکومت دینی و اسلامی نام برد و گفت: برای ارزیابی مدیران باید دید چه تعداد این شاخصه‌ها در زندگی و مدیریت آن‌ها بروز و ظهور دارد.

وی با اشاره به اینکه نماز و دعوت به نماز از همان کودکي ابتدا از سوی مادر و در ادامه پدر نقش تعیین کننده‌ای در تربیت فرزندان دارند، افزود: بعد از نقش مادر و پدر در ادامه نوبت به مدرسه می‌رسد، از این رو مادران باید نقش اساسی خود را در تربیت فرزندان به خوبی ایفا کنند.

به گفته وی، مدرسه، مربیان و معلمان برای نماز خوان شدن دانش آموزان باید طرح و برنامه داشته باشند و برای این کار همه مدیران و معلمان مدارس باید نسبت به اقامه نماز توجه داشته باشند و دنیا و امور دنیا آن‌ها را از این امر مهم غافل نکند.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی بر توجه و اهتمام مدیران و مسؤلان به نماز و زکات و امربه معروف و نهی از منکر بعنوان چهار شاخصه حکومت دینی و اسلامی تأکید کرد و اظهار داشت: برای ارزیابی هر مدیری باید دید چه میزان این شاخصه‌ها در زندگی و مدیریت او مشاهده می‌شود.

وی یادآور شد: براساس گزارش‌های دریافت شده از وضعیت نماز در کشور، دستگاه ها، سازمان ها، مراکز، کارخانجات و اداراتی که مسؤولان آن‌ها به نماز اهتمام دارند زیر دستان آن‌ها نیز به نماز اهتمام دارند و در هرکجا مسؤولان کوتاهی می‌کنند زیر دستان هم کوتاهی می‌کنند.

مشاور وزیر ارشاد تأکید کرد: اگر می‌خواهید مشکلات کشور حل شود علاوه بر تلاش‌های جمعی و گروهی باید در هر کارخانه و اداره و سازمان و نهاد و ارگان و مدرسه و دانشگاهی که مسؤولیت دارید بعنوان پرچم دار نماز برای اقامه نماز تلاش کنید./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات