۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۰۹۱۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شهید مطهری جداول معارف دین را لایروبی کرد

شهید مطهری جداول معارف دین را لایروبی کرد
امام جمعه بجنورد گفت: شهید مطهری جدول معارف دین اسلام را از لایه‌های خرافات و بدفهمی و کج‌فهمی لایروبی و رودخانه معارف را زلال کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای موسسه بینش مطهر استان، با اشاره به نقش و جایگاه شهید مطهری در نظام اسلامی، اظهار کرد: شهید مطهری هم معلم بینش و هم مولد دانش بود.

وی با بیان اینکه پیراستن و آراستن دو ویژگی برجسته شهید مطهری بود، اضافه کرد: این شهید بزرگوار با جد و جهد خود جدول معارف اسلامی را لایروبی کرد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: جدول معارف دین مبین اسلام در طول قرن‌ها و به علل مختلف گرفتار لایه‌های خرافات و بدفهمی و کج‌فهمی شده بود؛ اما شهید مطهری این جداول را لایروبی و رودخانه معارف را زلال کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه با نگاه باز و استدلال و منطقی که شهید مطهری داشت بسیاری جذب دین اسلام شدند، ادامه داد: این شهید بزرگوار افزون بر اینکه جدول ارزش‌ها را لایروبی کرد، ارزش‌های دین را هم آن‌چنان زیبا مطرح کرد که هر کس می‌شنید جذب دین می‌شد.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: همچنین شهید مطهری فکر منسجم و نظام‌مند داشت؛ به‌گونه‌ای که می‌دانست یک موضوع را از کجا شروع کند و کجا به پایان رساند.

وی تصریح کرد: ویژگی چهارم شهید مطهری شناخت زمان و مخاطب بود؛ زیرا این شهید زمان خود را به‌خوبی درک می‌کرد و می‌دانست الآن چه چیزی مورد نیاز جامعه است و به همان موضوع می‌پرداخت؛ به عنوان مثال در آن شرایط مسئله حجاب را منطقی و قرآنی مطرح و موجی را در جامعه ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نهراسیدن شهید مطهری از صاحبان زر و زور و تزویر، اظهار کرد: شهید مطهری قهرمانی بود که ابراهیم وار خود را درون آتش می‌انداخت و خداوند هم او را حفظ می‌کرد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات