۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۰۹۹۹۵
تحلیلگر مسائل بین الملل:

«نه» رهبری به مذاکره، برگ برنده ترامپ در انتخابات پیش رو را سوزاند

«نه» رهبری به مذاکره، برگ برنده ترامپ در انتخابات پیش رو را سوزاند
هانی زاده با بیان اینکه مذاکره با ایران برگ برنده انتخاباتی ترامپ است، گفت: پاسخ رهبر انقلاب به عدم مذاکره چنین برگ برنده‌ای را از دستان ترامپ گرفت.
حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اهمیت سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و انتقال پیام ترامپ به مسؤولان نظام اسلامی اظهار داشت: همزمان با چنین سفری، رژیم‌های سعودی، صهیونیستی، بحرینی و اماراتی دست به یک سری اقدامات مخربانه زدند تا دیدار آبه شینزو از ایران را تخت تأثیر قرار بدهند.

تحلیلگر مسائل بین الملل عنوان داشت: هدف دیگر از حمله به نفتکش‌ها آن است که رژیم‌های مذکور، ترامپ را وادار کنند یک اقدام و عکس العمل شتاب زده‌ای علیه ایران اتخاذ کند؛ از این رو چنین انفجار‌هایی مشکوک بوده و ایران هیچگاه در صدد انجام چنین اقداماتی نبوده و نیست چرا که چنین انفجار‌هایی به سود ایران نبوده و ایران را زیر سؤال می‌برد.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز تصریح کرد: برایند گزارش‌ها نشان می‌دهد که عربستان، امارات و موساد رژیم صهیونیستی دنبال چنین انفجار‌هایی هستند تا یک اجماع سازی علیه ایران صورت گیرد.

هانی زاده از اعلام آمادگی ایران برای مشارکت در یک کمیته حقیقت یاب برای شناسایی عوامل انفجار‌ها خبر داد و گفت: مذاکره با ایران برای ترامپ به عنوان برگ برنده انتخاباتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین پاسخ رهبر انقلاب به عدم مذاکره چنین برگ برنده‌ای را از دستان ترامپ گرفت.

وی با بیان اینکه ترامپ و تیم همراه از طریق جریان سازی علیه ایران، سعی در یک اجماع سازی جهانی دارند، بیان داشت: آمریکا تاکنون موفق به اجماع سازی نشده است؛ زیرا همه اقدامات نسنجیده و غیرمنطقی آمریکا صبغه قابل قبول و دنیاپسندانه ندارد و تنها امارات، بحرین، عربستان و رژیم صهیونیستی با چنین اقداماتی و هر گونه اقدام علیه ایران همسو هستند./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات