۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۱۰۰۲۴
امام جمعه آبادان مطرح کرد؛

بی برنامگی دولت ها در حوزه فرهنگ

بی برنامگی دولت ها در حوزه فرهنگ
حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: با کمال تأسف در میان دولت‌ها از دولت سازندگی تا دولت کنونی، برنامه مدون و مشخصی در مباحث فرهنگی ندیدیم.
حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به هنجارشکنی‌های اجتماعی و بی حجابی‌ها اظهار داشت: رهبر انقلاب از دهه ۷۰ تاکنون بار‌ها در زمینه شبیخون و تهاجم فرهنگی و برنامه ریزی مدون دشمن برای ضربه زدن به مبانی دینی و اعتقادی و جامعه هشدار داده و در عین حال پیرامون سبک زندگی می‌گوید که غرب به دنبال آن است تا سبک زندگی ما از جمله پوشش را تغییر بدهد.

امام جمعه آبادان با ابراز تأسف از اینکه لیبرال‌ها و غربگرایان تحت عنوان مباحث آزادی و بیان محدودیت‌ها در راه آزادی به نوعی تبلیغ کننده هنجارشکنی‌های اجتماعی هستند، افزود: سلبریتی‌ها و افرادی دارای تفکر غربی که سر سفره نظام اسلامی بزرگ شدند در سوق جامعه به سوی هنجارشکنی بی تأثیر نیستند؛ از سوی دیگر یکی از برنامه‌های دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی و کشاندن جوانان به سوی انحطاط و انحراف، پیاده سازی هنجارشکنی‌ها در سطح جامعه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی آبادان خاطرنشان کرد: با کمال تأسف در میان دولت‌ها از دولت سازندگی تا دولت کنونی، برنامه مدون و مشخصی در مباحث فرهنگی ندیدیم و اتفاقا مباحث مختلفی تحت شعار‌های آزادی و حقوق بشری و شهروندی، ترویج مباحث عدم مزاحمت برای آزادی‌های مردمی مطرح شده که زمینه را برای افراد سودجو فراهم کرده است و عملا شاهد اهمال کاری‌های دولت‌ها در بحث فرهنگ بودیم.

حجت الاسلام ابراهیمی پور ادامه داد: با تأسف باید گفت که در برخی دانشگاه‌ها و مدارس سند ۲۰۳۰ که سبک زندگی غربی است، ارائه می‌شود؛ از سوی دیگر کارکنان نیروی انتظامی ترس و واهمه دارند که مبادا از برخوردشان با هنجارشکنان، فیلم‌هایی تهیه و در فضای مجازی منتشر شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در برخورد با هنجارشکنان با توجه به فضای مجازی محتاطانه عمل کرده است، تصریح کرد: بیشتر جوانان به ویژه بچه مذهبی‌ها نسبت به مقوله هنجارشکنی بی تفاوت شدند، دست به دست هم دادیم تا نسبت به هنجارشکنی‌ها بی تفاوت باشیم و اکنون آسیب چنین بی تفاوتی‌هایی را مشاهده می‌کنیم.

امام جمعه آبادان گفت: شبکه‌های مجازی، امر به معروف و نهی از منکر، تذکر لسانی، پیاده سازی مصوبات شورای ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر، بسیج، و قوه قضائیه در برخورد با هنجارشکنی وارد شوند و برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت در مباحث اخلاقی و منطقی و اثرگذار برای سبک زندگی اسلامی در جامعه پیاده سازی کنند./۹۴۵۶/ت210/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات