۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۶۱۰۲۸۷

تجدید پیمان رزمندگان عراقی با امیرالمومنین و آیت الله سیستانی

تجدید پیمان رزمندگان عراقی با امیرالمومنین و آیت الله سیستانی
جمعی از مجاهدان «گردان امام علی»عراق به مناسبت پنجمین سال صدور فتوای جهاد کفایی با با امیرالمومنین و آیت الله سیستانی تجدید پیمان کردند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا در نجف اشرف، جمعی از مجاهدان «گردان امام علی»عراق به مناسبت پنجمین سال صدور فتوای جهاد کفایی مبارزه با جریان تکفیری و تروریستی داعش با امیرالمومنین علی (علیه السلام) و حضرت آیت الله سیستانی تجدید پیمان کردند.

حجت الاسلام شیخ طاهر الخاقانی و جمعی از فرماندهان گردان امام علی (علیه السلام) در این مراسم حضور داشتند و رزمندگان نیز با حضور در مقابل بارگاه مطهر امیرالمومنین (علیه السلام) و دفتر حضرت آیت الله سیستانی، یاد فتوای جهاد کفایی مبارزه با تروریسم را گرامی داشتند.

مجاهدان عراقی در این مراسم تصاویر حضرت آیت الله سیستانی و پرچم عراق را در دست داشتند و با شعائر و شعر خوانی بار دیگر یاد آن روزهای که هزاران تن از جوانان این کشور به فتوای جهاد کفایی لبیک گفتند و در خط مقدم نبرد بار تروریسم حضور داشتند را احیا کردند.

حجت الاسلام شیخ طاهر الخاقانی در این مراسم گفت: جوانان عراقی در راستای دفاع از اراضی و ملت عراق از با ارزش ترین چیزها یعنی نفس خود گذشتند و در این مسیر خون های بسیاری دادند تا در نتیجه اراضی این کشور از لوث جریان تکفیری و تروریستی داعش پاکسازی شد.

وی افزود: هدف از برگزاری این مراسم تجدید پیمان و عهد با حضرت آیت الله سیستانی، اعلام التزام به قوانین، حمایت از خون پاک شهدا، خانواده شهدا و مجروحان و پشتیبانی از امنیت و ملت عراق است.

گفتنی است که دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالی دینی عراق به مناسبت پنجمین سال صدور فتوای تشکیل حشد شعبی و جهاد کفایی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه نوشته شده است: در روز سیزدهم ژوئن ۲۰۱۴ یعنی پنج سال پیش، از این مکان مقدس، ندای مرجعیت عالی دینی و فتوای مشهور ایشان مبنی بر وجود دفاع کفایی صادر شد و خواستار آن شد که عراقی‌هایی که قادر به حمل سلاح هستند به نیروهای امنیتی برای دفاع از عراق و ملت و مقدساتش در برابر هجمه تروریست‌های داعشی بپیوندند، داعشی‌هایی که بخش‌های وسیعی از استان‌ها را اشغال کردند و بغداد پایتخت و برخی استان‌های دیگر را هم تهدید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: مردان شجاع و قهرمان عراق اعم از پیر و جوان و از طیف‌های مختلف پس از این دعوت (فتوا) با شور حماسی و عزم غیر قابل توصیف به میادین نبرد شتافتند و وارد دهها نبرد سخت به مدت بیش از سه سال با عزم و اراده راسخ شدند که طی آن دهها هزار شهید و دهها هزار مجروح و مصدوم برای نجات وطن عزیز و در راستای فداکاری برای عتبات مقدسه تقدیم کردند تا اینکه خداوند بر آنها منت نهاد و پیروزی را نصیب آنها کرد و سرزمین را از چنگال تروریسم نجات داد.

این بیانیه آورده است اگر عراقی‌ها با هم متحد نمی‌شدند و صفوف خود را یکپارچه نمی‌کردند و گروه‌های سیاسی هم اختلافات خود را کنار نمی‌گذاشتند و نیز اگر همکاری کشورهای دوست و برادر نبود، پیروزی (بر داعش) محقق نمی‌شد.

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
در حالی که عده‌ای تندرو در کاخ سفید دست به دامن هر بهانه‌ای برای عملیاتی‌شدن حمله به ایران می‌شوند، چه کسانی شکم خود را برای سود این جنگ صابون می‌زنند و چه کسانی باید منتظر ضرر باشند؟
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
چه تینر طولانی ای
1
0
ذوالفقار زاده
Iran, Islamic Republic of
۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
دشمن تلاش دارد امروز اصل مرجعیت و یا معانی مقوّم آن‌را مورد هجوم قرار دهد.
0
0