۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۶۱۰۴۲۹
حجت الاسلام حسین زاده تبیین کرد؛

هراس دشمنان اسلام از امیرالمومنین

هراس دشمنان اسلام از امیرالمومنین
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: هر جا یادی از امیرالمومنین(ع) نباشد اگر چه اخلاق، معنویت و عرفان باشد، عین دشمنی با اسلام و اسلام هراسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محسن حسین زاده، کارشناس مذهبی شب گذشته در حرم مطهر رضوی در جمع زائران و مجاوران همزمان با روز شهادت حضرت حمزه، عموی پیامبر(ص) به سیره ایشان اشاره کرد و گفت: دوستداری حضرت امیرالمومنین(ع) از ویژگی های حضرت حمزه است.

وی با اشاره به جنگ احد و شهادت یاران پیامبر(ص) در این جنگ، اظهار کرد: 15 شوال یادآور جنگ احد است که در این جنگ براساس روایات بر پیامبر(ص) بسیار سخت گذشت همچنین اتفاقات و مسائل مهمی در این جنگ رخ داد و آیات بسیاری بر رسول اکرم(ص) نازل شد.

حجت الاسلام حسین زاده ابراز کرد: در این جنگ بشارت آسمانی و نیز صداهای شیطانی شنیده می شود که ندای «لا سَیفَ اِلاّ ذُوالفَقار و لا فَتی اِلاّ عَلی» از نداهای آسمانی بود، ذوالفقار نماد تعصب، غیرت، قدرت معصومین، قدرت، شهامت و شجاعت است و هر کدام از شیعیان باید ذوالفقار باشند.

کارشناس مذهبی افزود: با ندای شیطانی که در جنگ احد شنیده شد، مسلمانان دچار توهم شدند و ترسیدند بنابراین اگر اهل ایمان ترس داشته باشند، بی غیرت می شوند و این درسی است که باید از احد بگیریم.

وی با اشاره به تلاش دشمنان اسلام به اسلام هراسی، خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای به حاشیه راندن امام علی(ع) داشتند و بر هر کسی را که دوستدار امام علی(ع) بود از جمله حمزه عموی پیامبر حساس بودند و یکی از اعتقادات وهابی ها این است که پیامبر که از دنیا رفت، دیگر به درد نمی خورد در حالی که پیامبر(ص) بعد از خود وصی و جانشین گذاشته است و امر پیامبر(ص) تا قیامت در قلوب مومنین زنده است.

حجت الاسلام حسین زاده افزود: هر جا یادی از مولا امیرالمومنین(ع) نباشد اگر چه اخلاق، معنویت و عرفان باشد، خبری از اسلام نیست و عین دشمنی با اسلام و اسلام هراسی است، هر جا حق است باید علی آن جا باشد./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات