۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۶۱۰۷۵۴
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب باید در فضای مجازی فعالیت هدفمند داشته باشند

طلاب باید در فضای مجازی فعالیت هدفمند داشته باشند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: حوزویان باید تلاش کنند در مقابل جریان‌های ضدانقلابی و ضد دینی در فضای مجازی، فعالیت‌های پررنگ‌تر و هدفمندتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع اساتید حوزه علمیه استان، با اشاره به ضرورت هدایت صحیح طلاب در فضای مجازی از سوی اساتید، اظهار کرد: در عصر حاضر طلاب و روحانیان باید بکوشند تا با آنچه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برخلاف آرمان‌های انقلاب، امام خمینی (ره) و شهدا است، مقابله کرده و با بهره‌گیری آگاهانه و هدفمند از این فضا، در راستای تبیین و اعتلای آموزه‌های اسلامی و انقلابی گام بردارند.

وی افزود: متأسفانه در حال حاضر بیشتر افراد جامعه استفاده نا بهینه‌ای از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کرده و وقت خود را به بطالت در این فضا می‌گذرانند اما طلاب و روحانیان باید از این قاعده مستثنا باشند و با دیدگاهی روشن در خصوص ترویج آموزه‌های دینی و مقابله با انواع گوناگون تهاجم فرهنگی موجود در فضای مجازی، از این فضا استفاده کنند و به دنبال تولید محتوای مناسب و کارآمد باشند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: طلاب و روحانیان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید فعالیتی روشن داشته باشند و محتوایی دقیق تولید کنند تا با توجه به تغییر سبک زندگی در جامعه کنونی، سبک زندگی اسلامی را همراه با آموزه‌های اصیل اسلامی، عاشورایی و علوی تبیین کنند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: در زمان کنونی خط‌مشی اصلی جامعه روحانی و مبلغان دینی باید فعالیت پررنگ و مؤثرتر در فضای مجازی باشد.

وی اضافه کرد: از جامعه روحانیت توقع می‌رود که در جبهه جنگ نرمی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی به راه انداخته‌اند در خط مقدم قرار گیرند و سبب ناامیدی و سرشکستگی دشمنان شوند.

 حجت‌الاسلام سالاری مکی با تأکید بر ضرورت مهارت‌آموزی بیشتر طلاب و روحانیان برای فعالیت در فضای مجازی تصریح کرد: امروز بخش زیادی از منبرهای دینی جامعه روحانیت به فضای مجازی منتقل شده و به همین سبب طلاب باید از این تغییر و به‌روز شدن جامعه عقب نمانند و درزمینهٔ فضای مجازی خود را مانند افراد و کارشناسان شاخص جامعه به‌روز کنند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین اقدامات ضد دینی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایجاد شبهات و شایعات و القای نامیدی در جامعه اسلامی کشور است، گفت: با توجه به این اقدامات دشمنان اسلام، طلاب و روحانیان نخستین افرادی هستند که باید در مقابل این اقدامات اسلام ستیزانه با هوشیاری و تبحر لازم مقابله کنند؛ چراکه به منابع وحی و روایات و آموزه‌های اسلامی دسترسی دارند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات