۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۱۱۰۷۷
حجت الاسلام قربانی در گفت وگو با رسا:

با تمام توان از حرکت رو به رشد شورای عالی حوزه دفاع می کنیم

با تمام توان از حرکت رو به رشد شورای عالی حوزه دفاع می کنیم
عضو مجمع نمایندگان طلاب شورای عالی حوزه را مورد تایید رهبر انقلاب و مراجع تقلید دانست و تاکید کرد که اجازه تضعیف این نهاد برجسته حوزه را به برخی جریان ها نخواهیم داد.

حجت الاسلام علی قربانی نماینده طلاب و فضلای قاین و زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شورای عالی حوزه را مهم ترین رکن تصمیم گیر و تصیمم ساز در مسائل آموزشی، تبلیغی، تهذیبی و معیشتی حوزه های علمیه دانست.

وی با تاکید بر این که اعضای شورای عالی حوزه نسبت به مسائل آگاهی کامل دارند، تصریح کرد: شورای عالی حوزه مورد تایید رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید است؛ این شورا از آغاز تاسیس خود تا به امروز که دوره هفتم فعالیت خود را سپری می کند، توانسته است سیاست گذاری و تصیمم سازی های ارزشمندی را در عرصه های مختلف درون حوزوی داشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که به  نظر می رسد در این عرصه دچار خلا هستیم، بی اطلاعی حوزویان از اقدامات و فعالیت هایی است که شورای عالی حوزه انجام داده و می دهد.

این استاد حوزه گفت: شایسته است اعضای شورای عالی حوزه و دبیرخانه شورا برای رفع این مشکل فکری جدی بکنند و ضمن اطلاع رسانی اقدامات انجام شده از طریق رسانه های جمعی و نیز شبکه های اجتماعی، ارتباط خود را با بدنه حوزه و طلاب تقویت کنند.

حجت الاسلام قربانی ادامه داد: البته اعضای شورای عالی حوزه های علمیه سفرهای استانی به مناطق مختلف کشور داشته و دارند و از نزدیک در جریان مشکلات حوزه ها و طلاب قرار می گیرند، اما متاسفانه این اقدام ارزشمند نیز چندان بازتاب نداشته است.

وی در ادامه گفت وگو با رسا بهره گیری شورای عالی از نظرات اساتید و نخبگان حوزه را مورد تاکید قرار داد و گفت: شایسته است دبیرخانه شورای عالی حوزه، مکانیزمی را برای ارتباط بیشتر با نخبگان، اساتید و طلاب جوان ایجاد کند و در این راستا می توان از ظرفیت مجمع نمایندگان حوزه نیز بهره گرفت.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تاکید کرد: قطعا توجه به نظرات اساتید و نخبگان و دخیل کردن آنها در تصمیم گیری های کلان که مورد تاکید خود اعضای محترم شورای عالی حوزه هم هست، می تواند حوزه های مقدسه را در رسیدن به اهداف یاری کند.

با تمام توان از حرکت رو به رشد شورای عالی حوزه دفاع می کنیم

حجت الاسلام قربانی که از اساتید بسیجی سطح عالی حوزه و از خانواده معظم شهدا و از جانبازان دوران دفاع مقدس می باشد، خاطر نشان کرد: دلم بیشتر از گذشته برای حفظ حوزه انقلابی می تپد و حضور آیت الله بوشهری که چهره ای دلسوز وهوشمند ومطلع به عنوان دبیر شورای عالی حوزه های علمیه را فرصتی مغتنم برای جامه عمل پوشاندن به بسیاری از طرح ها و برنامه ها می دانم.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم گفت: حضرت آیت الله بوشهری سال ها عضو و رییس مجمع نمایندگان طلاب بوده اند و در چند دوره مدیریت حوزه ها را عهده دار بوده اند و به تمامی نیازها و خلاها اشراف کامل دارند و امیدواریم بتوانند از تمام ظرفیت های موجود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: طبیعی است هرچه دلسوزان حوزه و شورای عالی مقتدرانه و عالمانه عمل کنند، مخالفین ساکت نمی نشینند و در محافل، سایت ها و شبکه های مجازی درصدد تخریب آن نهاد برجسته حوزه برمی آیند.

حجت الاسلام قربانی بیان داشت: اینجانب به عنوان عضو کوچک مجمع نمایندگان و سایر بزرگواران نماینده به عنوان بازوی توانمند شورای محترم عالی و مدیریت محترم حوزه در کنار آنان خواهیم بود و با تمام توان از حرکت ارزشمند و روبه رشد شورای عالی حوزه دفاع خواهیم کرد و اجازه شیطنت و تضعیف این مجموعه مورد اعتماد رهبری فرزانه ومراجع عظام تقلید را نخواهیم داد. /924/ج

حسین عجمی
ارسال نظرات