۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۶۰۷۲۰۸
حجت الاسلام رحیمیان موحد در گفت‌وگو با رسا:

شورای عالی حوزه از افکار طلاب جوان و ایده های نخبگان بهره می گیرد

شورای عالی حوزه از افکار طلاب جوان و ایده های نخبگان بهره می گیرد
مسؤول جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه استفاده از فکر و ایده طلاب جوان و نخبگان حوزه را خواست رهبر انقلاب دانست و تأکید کرد که این مسأله موجب رشد و بالندگی حوزه نیز می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین رحیمیان موحد مسؤول جدید دبیرخانه شورای عالی حوزه های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در ارتباط با بهره گیری این شورا از افکار و ایده های طلاب جوان و اساتید فرهیخته در حوزه اظهار داشت: این موضوع اتفاقا مسأله ای است که اخیرا هم در خدمت رهبر معظم انقلاب مطرح شد و ایشان این را یک امر خوب و لازم دانستند.

وی اضافه کرد: البته قبل هم این کار بوده و من در مصوبات شورای عالی حوزه های علمیه نیز دیده ام که این مسأله مطرح بوده است، بنابراین توجه به فکر و ایده طلاب و نخبگان حوزه از گذشته به اشکال مختلفی بوده ولی بیشتر به شکل غیر رسمی این کار صورت می گرفته است.

مسؤول دبیرخانه شورای عالی حوزه با بیان این که برای این مسأله برنامه ریزی های جدیدی صورت خواهد گرفت، تأکید کرد: امیدواریم در دوره جدید این کار به شکل رسمی و با تشکیلات بهتر و با سازماندهی جامع تر پیگیری شده و به نتایج بهتری دست پیدا کند.

وی عنوان کرد: به هرحال این موضوع از اموری است که هم رهبر معظم انقلاب به آن توجه داشه اند و هم کاری است که موجب می شود فکرهای جدید و حرف های افراد جوان و در عین حال تحصیلکرده به بطن و بدنه حوزه ورود پیدا کند و طلاب فرهیخته احساس کنند در حوزه خودشان حضور دارند.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان موحد با بیان این که با این کار شورای عالی حوزه به افکار طلاب جوان بیشتر بها خواهد داد، گفت: این که طلبه بداند حرف و اندیشه و نظر او در حوزه مورد توجه قرار می گیرد کار بزرگی است و طبعا به رشد و شکوفایی حوزه علمیه نیز منجر می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این کار باید بهتر از گذشته انجام شود، چراکه این بحث که طلاب و اساتید و نخبگان حوزه خود را از شورای عالی بدانند و این شورا را غریب حس نکنند، امری لازم است که ما نیز آن را پیگیری می کنیم./1330/ج

ارسال نظرات