۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۶۱۱۲۶۴
مدیر مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا تبیین کرد؛

اهمیت نقش زن و خانواده در اجتماع

اهمیت نقش زن و خانواده در اجتماع
مقدسی گفت: زن و خانواده نقش حیاتی در جامعه دارد و می تواند منشأ تحول و ایجاد جامعه الهی شود و یا جامعه را به کفر و تباهی بکشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مقدسی، مدیر مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا(س)، امروز در مراسم افتتاحیه دوره تربیت پژوهشگر زن و خانواده در مرکز طوبی به اهمیت نقش زن و خانواده در اجتماع اشاره کرد و گفت: زن و خانواده نقش اساسی در جامعه دارد.

مقدسی با تأکید بر توجه ویژه به کانون خانواده، اظهار کرد: مسأله خانواده مسأله ای جدی است که باید به آن پرداخته شود چون کانون خانواده می تواند موجب آرامش جامعه شود همچنین می تواند یک جامعه را به تباهی بکشاند.

مدیر مدرسه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) به نقش مؤثر زن در اجتماع اشاره و بیان داشت: زن نیز نقش حیاتی در جامعه دارد و می تواند منشأ تحول شود و جامعه الهی را شکل دهد و هم می تواند جامعه را به کفر و تباهی بکشاند.

وی خاطرنشان کرد: زن و خانواده دو مسأله مورد نیاز جامعه است و کسانی که می خواهند به نظام اسلامی ضربه وارد کنند این دو را هدف قرار می دهند چون به نظر آن ها بهترین راه برای ضربه زدن به جامعه اسلامی این دو نهاد مقدس است و اگر بخواهند به اهداف خود برسند باید خانواده و زن را مورد هدف قرار دهند.

مقدسی ابراز کرد: امروز در دنیا هم مسأله زن و خانواده مورد بحث است و محققین اسلامی نیز در این حوزه ورود پیدا کرده اند اما مبانی در این پژوهش ها متفاوت است، این که مبنا صحیح باشد و خروجی پژوهش ها مورد تأیید صاحب نظران اسلامی باشد دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش، گفت: بهترین کار برای خانم ها کار پژوهش، تولید فکر و نشر دیدگاه اسلام به ویژه دیدگاه اسلام  در حوزه زن و خانواده است که ما به پژوهش در این حوزه نیاز داریم البته کار تحقیقاتی بسیاری انجام می شود اما مشکل این است که به دیدگاه توجه نمی شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات