۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۶۱۱۲۷۷

98.4 درصد فلسطینیان مخالف معامله قرن هستند

98.4 درصد فلسطینیان مخالف معامله قرن هستند
نتایج نظرسنجی از فلسطینیان حاکی از مخالفت 98.4 درصد فلسطینیان با «معامله قرن» و «کارگروه منامه» است.

به گزارش خبرگزاری رسا، نتایج نظرسنجی جدیدی که از یک نمونه تصادفی از فلسطینی‌ها گرفته شده است، نشان می‌دهد که 98.4 درصد از پاسخ دهندگان مخالف «معامله قرن» هستند. اکثر شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی با «کارگروه منامه» هم مخالف هستند. 

مرکز مطالعات و سنجش افکار عمومی در دانشگاه الاقصی در غزه، نتایج یک نظرسنجی عمومی در مورد «معامله قرن» و «کارگروه بحرین»  را که در فاصله بین 18 تا 23 ماه این ماه در نوار غزه انجام شد، اعلام کرد.

روزنامه القدس العربی گزارش داد، با توجه به نتایج حاصل از این نظرسنجی، 97.6 درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که شرایط محلی، منطقه ای و بین المللی ممکن است به طرح «معامله قرن» کمک کند. در مقابل، 2.4 درصد به خلاف این امر معتقدند.

در مورد اهداف «معامله قرن» که رییس جمهور آمریکا سعی در تحمیل آن را دارد 99.5 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که معامله قرن معامله‌ای است که هدف آن نابودی فلسطین و حذف حقوق فلسطینیان است.

نتایج نظرسنجی نشان داد که 99.3 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که ادامه شکاف داخلی در فلسطین دولت آمریکا را به پیشبرد معامله قرن تشویق می‌کند. در مقابل، 0.7 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که نظری خلاف این را دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که 99.1 درصد از پاسخ دهندگان از موضع سازمان آزادی‌بخش فلسطین در مخالفت با معامله قرن حمایت می‌کنند.

نتایج نظرسنجی نیز تایید کرده است که 95.8 درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که رد معامله قرن از سوی تشکیلات خودگردان موجب شکست این طرح خواهد شد، در حالی که 4.2 درصد از پاسخ دهندگان نظری خلاف این داشتند.

در مورد کارگروه بحرین که روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار شد 98.9 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که این کارگروه تلاش برای بازاریابی معامله قرن نزد فلسطینیان است.

در مورد هر گونه توافق بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم اشغالگر اسرائیل که مسائل قدس و آوارگان را مستثنی شود، 96.3 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که آنها هیچ توافقی را میان تشکیلات خودگردان و رژیم اشغالگر اسرائیل که این دو قضیه را استثنا می‌کند نمی پذیرند.

در مورد موضع یکپارچه گروه‌های فلسطینی در مخالفت با معامله قرن 96.4 درصد از پاسخ دهندگان تأیید کردند که موضع یکپارچه گروه‌های فلسطینی معامله قرن را تضعیف و به شکست خواهد کشاند؛ در مقابل، 3.6 درصد از پاسخ دهندگان که مخالف آن را بیان داشتند.

درباره مشارکت برخی کشورهای عربی در کارگروه منامه هم 97.8 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که مشارکت آنها به معنای خروج از عمق ملی مسئله فلسطین است.

این نظرسنجی از یک نمونه تصادفی شامل یک هزار و صد نفر از همه استان های نوار غزه تهیه شده که 67 درصد آنها مرد و تقریبا 33 درصدشان زن بودند./847/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات