۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۶۱۱۳۷۷
حجت الاسلام فاطمی ابهری:

انسان باید برنامه زندگی خود را در مسیر نصرت الهی ساماندهی کند

انسان باید برنامه زندگی خود را در مسیر نصرت الهی ساماندهی کند
عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین گفت: انسان باید برنامه های زندگی خود را در مسیر نصرت الهی ساماندهی کند و همواره در این مسیر قدم بردارد تا شاهد آثار آن در دنیا و آخرت باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمد فاطمی ابهری عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون نصرت الهی گفت: آیات قرآن می فرماید اگر خداوند را یاری کنید خداوند هم شما را یاری کرده و قدم های شما را بدون لغزش خواهد کرد.

وی افزود: سؤال می شود چگونه جزء کسانی باشیم که خدا و دین الهی را نصرت کنیم، خداوند می فرماید ای کسانی که ایمان آورده اید آیا می خواهید شما را به تجارتی راهنمایی  کنم که از عذاب نجات پیدا کنید، شرط این است که ایمان به خدا و رسول او داشته باشیم و در مسیر الهی با جان و مال خود جهاد کنیم.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که ایمان به خدا و رسول به تنهایی کفایت نمی کند انسان باید در مسیر الهی مجاهدت کند، اظهار داشت: مجاهدت فی سبیل الله لازمه نصرت خدا و دین الهی است و مجاهدت انسان باید با اموال و جان باشد.

وی ادامه داد: گاهی از این تجارت بزرگ الهی غفلت می کنیم و از نتایج آن بهره مند نمی شویم، اگر کسی وارد این تجارت شود سود آن را در آخرت با بخشش گناهان و بهره مندی از نعمت های بهشتی خواهد دید.

حجت الاسلام فاطمی ابهری با بیان این که سود دیگر این تجارت نصر الهی در دنیا است، ابراز داشت: اگر انسان با ایمان به خدا در سایه ولایت مجاهدت کرد انصار الله می شود و نتیجه این کار یاری خداوند متعال خواهد بود.

وی عنوان کرد: انسان باید برنامه های زندگی خود را در مسیر نصرت الهی ساماندهی کند و همواره در این مسیر قدم بردارد تا شاهد آثار آن در دنیا و آخرت باشد که یکی از آثار آن پیروزی بر دشمنان خواهد بود.

محمد قمین
ارسال نظرات