۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۶۱۱۵۰۸
همزمان با دهه کرامت؛

۳۵۲ برنامه با حضور کاروان خدام رضوی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

۳۵۲ برنامه با حضور کاروان خدام رضوی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود
مدیرعامل جمعیت سرزمین خورشید خراسان جنوبی گفت: ۳۵۲ برنامه همزمان با دهه کرامت و با حضور کاروان خدام رضوی در استان خراسان جنوبی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حامد عرب زاده، مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی ظهر امروز در نشست خبری از برگزاری دوازدهمین سال جشن‌های زیر سایه خورشید همزمان با ایام دهه کرامت در استان خبر داد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های جشن زیر سایه خورشید با حضور کاروان خدام رضوی از 13 تیرماه در استان خراسان جنوبی آغاز و تا 23 تیرماه ادامه دارد، گفت: معرفت افزایی زائران و مجاوران و دلدادگان امام رضا(ع)، زیارت از راه دور و اجتماع بزرگ مردمی عاشقان اهل بیت(ع) از جمله اهداف حضور کاروان خدام رضوی در استان است.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی با بیان اینکه کاروان خدام رضوی امسال در 11 شهرستان، 25 شهر و 65 روستای استان حضور می‌یابند، افزود: کاروان خدام رضوی با حضور در استان در تمام زندان‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، پادگان‌ها، دفاتر ائمه جمعه و مراکز توانبخشی می‌روند.

عرب زاده تصریح کرد: 352 برنامه همزمان با دهه کرامت و با حضور کاروان خدام رضوی در استان انجام می‌شود و این کاروان حداقل در یک امامزاده و بقاع متبرکه هر شهرستانی حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دو گروه از کاروان خدام رضوی به خراسان جنوبی سفر می‌کنند، ادامه داد: گروه اول در شهرستان‌های قاین، زیرکوه، درمیان، بیرجند، نهبندان و سربیشه و خوسف و گروه دوم نیز در شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه و طبس حضور پیدا می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری 45 برنامه محوری در مرکز استان، خاطرنشان کرد: حضور در پخش زنده صداوسیما، دیدار با خبرنگاران و اصحاب رسانه، برگزاری جشن روز دختر در شمال شهر و مهدیه بیرجند، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و دیدار با استاندار، حضور در جمع سربازان پادگان 04، حضور در زندان بیرجند، برگزاری مراسم جشن در روستای حاجی آباد و حضور در نماز جمعه از جمله این برنامه‌ها است.

عرب زاده اظهار کرد: همچنین دیدار با 300 نفر از مددجویان کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان، حضور در بیمارستان‌های ولی عصر(عج)، امام رضا(ع) و رازی بیرجند همراه با بسته‌های متبرک نمک و نبات برای بیماران، برگزاری مراسم جشن دهه کرامت در مسجد امام علی(ع)، حضور در فرماندهی انتظامی استان، حضور در مسجد بلال، دیدار با بیماران سرطانی، حضور در بیمارستان میلاد و توانبخشی حضرت علی اکبر(ع)، برگزاری جشن دهه کرامت در مسجد محمد امین(ص)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان بالای 60 درصد و عطرافشانی گلزار شهدا از دیگر این برنامه‌ها در مرکز استان است.

گلایه از عدم همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان با برنامه‌های دهه کرامت

وی با اشاره به اینکه کاروان خدام رضوی در روستاهای محروم و سیل زده استان حضور می‌یابند، گفت: اجتماع باشکوه مردمی با حضور کاروان خدام رضوی روز چهارشنبه 19 تیرماه ساعت 17:30 در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار می‌شود.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید خراسان جنوبی با بیان اینکه کاروان دارای سه خادم شامل یک مداح، یک خادم سخنور، یک خادم حامل پرچم و یک روحانی است، افزود: 20 هزار بسته تبرکی نمک و 5 هزار بسته نبات و 500 قلم بسته‌های فرهنگی و محتوایی در ایام دهه کرامت در استان توزیع می‌شود.

عرب زاده از عدم همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان با برنامه‌های دهه کرامت گلایه کرد و گفت: متاسفانه امسال هیچ دستگاه فرهنگی در استان از برنامه‌ جشن‌های زیر سایه خورشید همکاری نکرده و هر دستگاهی بهانه بودجه و اعتبارات فرهنگی دارد که اگر این همکاری‌ها بود برنامه‌ها به شکل بهتری برگزار می‌شد./9314/د103/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات