۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۶۱۲۴۵۰
امام جمعه بجنورد تأکید کرد؛

جشنواره فیلم روستا و عشایر در ابعاد وسیع‌تر تداوم یابد

جشنواره فیلم روستا و عشایر در ابعاد وسیع‌تر تداوم یابد
امام جمعه بجنورد گفت: باید جشنواره فیلم کوتاه روستا و عشایر که امسال به میزبانی خراسان شمالی برگزار شد، در ابعاد وسیع‌تر و عمق بیشتری تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، از برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرا شده در استان تجلیل کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه عشایر و روستا به میزبانی این استان، اظهار کرد: در خراسان شمالی که موضوع اصلی سبک زندگی اسلامی از زبان رهبر معظم انقلاب در این استان مطرح شد، برگزاری این همایش‌ها می‌تواند برکت‌های فراوانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم روستا و عشایر پدیده جدیدی است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید به روستاها بروید، در آنجا استعدادهای زیادی هست آن‌ها را کشف کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: اینکه به دل روستاها برویم، این یعنی به عشایر و روستاییان شخصیت داده‌ایم و نفس کار برگزاری جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر یک نوع اهتمام به این مردان غیور و انسان‌هایی است که ذخیره انقلاب هستند.

وی ادامه داد: ابزار فیلم تأثیر مستقیمی بر انسان‌ها داشته و تأثیر در نفوس بیشتری دارد و از سوی دیگر ماندگارتر هم هست؛ چراکه خاصیت هنر این است که به پیام ماندگاری می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: باید جشنواره فیلم روستا و عشایر در ابعاد وسیع‌تر و عمق بیشتری تداوم یابد.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت بیشتر به هنرمندان و فعالان فرهنگی، اظهار کرد: ما باید کسانی که به فرهنگ و هنر خدمت می‌کنند را با دید دیگری نگاه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بر اساس آموزه‌های اسلامی فردی که کار می‌کند با کسی که تماشا می‌کند یکی نیست و کسی که تلاش می‌کند مهارتی را به منصه ظهور برساند با تماشاگر فرق می‌کند.

امام جمعه بجنورد گفت: بر این اساس باید نیروهای مبتکر و خلاق را بیش از پیش دریابیم تا استعدادها و ذوق هنری آن‌ها بیشتر شکفته شود و برای ساخت فیلم‌های بهتر و خلق آثار کیفی‌تر انگیزه داشته باشند./9314/پ310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 8
هادی رحیمی
ارسال نظرات