۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۶۱۲۷۵۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی:

تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی رویکرد اوقاف خراسان شمالی است

تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی رویکرد اوقاف خراسان شمالی است
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بر اساس رهنمودها و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی رویکرد این نهاد در استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده یدکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان خراسان شمالی که به‌صورت محوری در حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه و والای امامزادگان و بقاع متبرکه در کشور، اظهار کرد: این اماکن متبرکه نقش قابل‌توجهی در ارتقای بعد معنوی جامعه دارند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری بر سه مسئله تربیت حافظان قرآن کریم، ترویج سبک زندگی اسلامی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی تأکید فراوانی دارد و باید این سه مسئله در دستور کار دستگاه‌های متولی امر قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بر اساس رهنمودها و تأکیدهای رهبر معظم انقلاب تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی رویکرد این نهاد در استان است.

حجت‌الاسلام آسوده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اجرای طرح‌های اقتصادی و درآمدزا در بقاع متبرکه استان گفت: امروز باید از ظرفیت‌های اقتصادی بقاع متبرکه برای اشتغال‌زایی و درآمدزایی به‌منظور اداره کردن بقاع متبرکه و تأمین منابع مالی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در محیط امامزادگان بهره برد.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های اقتصادی مدنظر به‌منظور اجرای در بقاع متبرکه استان خراسان شمالی تصریح کرد: به‌منظور خودکفایی بقاع متبرکه و اشتغال‌زایی و تحقق شعار رونق تولید، طرح‌های اقتصادی زیادی ازجمله کشت پسته و زعفران در اسفراین، کشت زعفران در فاروج، پرورش کرم ابریشم در شیروان و چندین طرح اقتصادی دیگر در سایر بقاع متبرکه امامزادگان استان اجرا شده است.

حجت‌الاسلام آسوده اضافه کرد: اگر طرح‌های اقتصادی مناسبی با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرایی شود بدون شک بخشی از مشکلات مالی و اقتصادی برای عملیات‌ ترمیم، بازسازی و نوسازی حرم‌های مطهر این بزرگواران رفع شده و از سوی دیگر امکان ارائه بهتر و بیشتر خدمات فرهنگی و معنوی در این اماکن مقدس فراهم خواهد شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات