۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۶۱۳۰۲۶
استاد تبلیغ حوزه علمیه خراسان:

ترویج سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین اولویت بیانیه گام دوم انقلاب است

ترویج سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین اولویت بیانیه گام دوم انقلاب است
استاد تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به رسالت همگانی در راستای اجرایی کردن مفاد بیانیه گام دوم، گفت: ترویج و تعمیق سبک زندگی اسلامی مهم‌ترین اولویت این بیانیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید مصطفی رضایی طلب، استاد مسؤول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان، امروز در نشست پژوهشی با موضوع سبک زندگی اسلامی با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب که در محل مدرسه علمیه فاطمه الزهرا (س) آشخانه برگزار شد، به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در راستای توجه به آسیب‌شناسی در ابعاد مختلف جامعه پرداخت.

وی ضمن یادآوری اهمیت بیانیه گفت: در طول تاریخ افراد زیادی فدای انقلاب شدند مثل شهید چمران، شهید بابایی و بسیاری از دانشمندان دیگر که ثمره این مجاهدت‌ها این شده که اکنون ایران اسلامی در رتبه شانزدهم علمی جهان قرار دارد و در برخی رشته‌ها رتبه اول را دارد؛ ازاین‌رو باید همواره به جلو حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام رضایی طلب ضمن اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مبنی بر اینکه «باید در این مسیر، گفتمان سازی شود و روی موضوعات مهم کار شود و اولویت‌ها را باید پیدا کنیم»، افزود: اولویت در بیانیه گام دوم سبک زندگی اسلامی است؛ زیرا اگر سبک زندگی جامعه ما درست شود مباحث اقتصادی، اجتماعی، اختلافات خانوادگی و...حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی مجموعه‌ای از ارزش‌ها؛ شیوه‌های رفتار و حالت‌ها و سلیقه‌هاست، خاطرنشان کرد: سبک زندگی افراد شخصی نیست که بخواهند سلیقه‌ای عمل کنند بلکه با اجتماع و بخش‌های مختلف آن در ارتباط است.

حجت‌الاسلام رضایی طلب تصریح کرد: سبک زندگی فرد متشکل از دو بخش مهارت‌ها و سبک‌ها است که مهارت‌ها شامل مدیریت زمان، محبت، دوست داشتن، تصمیم‌گیری، همسرگزینی، تحلیل سیاسی اجتماعی و...است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سبک‌ها شامل تغذیه، موسیقی، مطالعه، سینما، آرایش، آیین عبادی و ... است که در این راستا مواردی چون شبکه‌های ماهواره‌ای می‌تواند سبک‌های زندگی افراد را دستخوش تغییر کند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات