۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۱۳۷۳۱

آمار تازه سازمان بهداشت جهانی درباره تلفات غزه

آمار تازه سازمان بهداشت جهانی درباره تلفات غزه
سازمان بهداشت جهانی با ارائه آمار تازه مربوط به تعداد تلفات فلسطینیان در غزه گفت که تنها در یک ماه گذشته میلادی، ۵۶۱ نفر در غزه زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، از ابتدای تظاهرات «راهپیمایی بازگشت» که از 30 مارس ۲۰۱۸ با هدف رفع محاصره غزه آغاز شده، هزاران نفر از فلسطینیان شهید و یا زخمی شد‌ه‌اند.

در همین ارتباط، سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه آمار تازه‌ای درباره تعداد تلفات فلسطینیان در غزه صادر کرد و گفت که تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر زخمی شده‌ که از این میان، ۳۱۳ نفر به شهادت رسیده‌اند.

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در غزه اواخر اردیبهشت ماه گذشته اعلام کره بود که از آغاز «راهپیمایی‌ بزرگ بازگشت» در طول مرز شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی، ۳۰۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌ و بیش از ۱۷ هزار نفر زخمی شده‌اند.

در ادامه بیانیه سازمان مذکور آمده که تنها در ماه ژوئن گذشته، ۵۶۱ فلسطینی در غزه زخمی شدند.

تعداد بالای تلفات طبق آمار سازمان بهداشت جهانی در ماه گذشته میلادی (ژوئن ۲۰۱۹) سوای از راهپیمایی بازگشت به برگزاری کنفرانس اقتصادی موسوم به «کارگروه منامه» و حضور گسترده فلسطینیان در تظاهرات علیه کنفرانس مزبور بر می‌گردد.

کنفرانس اقتصادی بحرین در تاریخ ۲۵ و ۲۶ ژوئن(۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شد که با تظاهرات گسترده مردم فلسطین و محکومیت دیگر مسلمانان جهان مواجه شد./983/ب

منبع: فارس

ارسال نظرات