۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۱۳۷۶۱

دفاع وزیرخارجه بحرین از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

دفاع وزیرخارجه بحرین از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی
وزیرخارجه بحرین در اظهاراتی از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دفاع کرد و جزئیات بیشتری درباره نشست مورد نظر آمریکا درباره امنیت دریایی ارائه داد.

«خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه»، وزیر امور خارجه بحرین در جلسه‌ای مشترک با «برایان هوک»، نماینده ویژه رییس‌جمهور آمریکا در امور ایران، روابط منامه با رژیم صهیونیستی را «زیربنایی برای صلح واقعی» توصیف کرد.

خالد بن احمد همچنین با دفاع از اظهارات ماه گذشته‌اش با رسانه‌های صهیونیستی درباره صلح با تل آویو گفت: هدف ما همیشه برقراری ارتباط‌های مناسب است. اینها، زیربنای صلح واقعی هستند. ما این کارها را نه برای تبلیغات بلکه برای امنیت ملی انجام می‌دهیم.

خالد بن احمد، علاوه بر این درباره میزبانی بحرین از نشستی درباره «امنیت دریایی» گفت: این نشست پاییز برگزار خواهد شد و در ادامه نشست ورشو خواهد بود که در ماه فوریه برگزار شد.

وزیر خارجه بحرین که در جلسه‌ای در اندیشکده «شورای آتلانتیک» در کنار هوک حضور داشت گفت هدف نشست جدید رسیدن به «درک مشترک» برای رفع چالش‌های مطرح‌شده توسط ایران خواهد بود.

«برایان هوک»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به تازگی از برنامه جدید این کشور برای برگزاری یک نشست درباره «امنیت تردد دریایی» در بحرین خبر داده است.

گفته شده نشست مورد نظر آمریکا در بحرین درباره امنیت تردد دریایی با حضور نمایندگان ۶۵ کشور در سطح وزارتی برگزار خواهد شد.

آن گونه که اعلام شده بیشتر شرکت کنندگان در نشست بحرین، همان نمایندگان کشورهایی هستند که پیشتر در نشست ضدایرانی ورشو، پایتخت لهستان حضور پیدا کرده بودند، هرچند نشست لهستان نیز نتایج مورد نظر واشنگتن را در نهایت به همراه نداشت.

پیش از این نیز ترامپ، رییس جمهور آمریکا طرح ایجاد ائتلاف دریایی برای تامین امنیت کشتیرانی را با حضور کشورهای خارجی خواستار شده بود، اما در نهایت سایر اعضای ناتو از این پیشنهاد استقبال نکرده و جلوگیری از تنش را اولویت نخست عنوان کردند.

حال به نظر می‌رسد با به بن بست رسیدن طرح کاخ سفید برای تشکیل ائتلاف نظامی بین‌المللی به بهانه تامین امنیت تردد دریایی، اکنون مقامات آمریکایی به برگزاری یک نشست در بحرین اکتفا کرده و در نظر دارند تا این موضوع را در قالب یک کنفرانس به پیش ببرند.

ارسال نظرات