۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۶۱۴۰۱۷
کوهی رستمی خبر داد؛

ساخت ۱۲ کتابخانه در مناطق محروم و کم برخوردار خوزستان

ساخت ۱۲ کتابخانه در مناطق محروم و کم برخوردار خوزستان
کوهی رستمی با اشاره بر ضرورت توجه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار از ساخت ۱۲ کتابخانه برای ساکنان مناطق محروم و کم برخوردار خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، منصور کوهی رستمی، مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان، صبح امروز در آیین افتتاح کتابخانه ابن سکیت در ملاشیه اهواز با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های کتاب و کتابخوانی و دسترسی به کتاب برای همه اقشار دو رویکرد نهاد استان برای توسعه کتابخانه‌های عمومی هستند، افزود: بهسازی کتابخانه‌های موجود از دو سال گذشته با جدیت بیشتری پیگیری و ۴۵ تا ۵۰ کتابخانه بهسازی و بازیازی شدند ضمن اینکه در حوزه زیرساختی اعتبار خوبی از سوی استانداری اختصاص یافت.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان با بیان اینکه بنا بر ساخت ۱۲ کتابخانه در مناطق محروم و کم برخوردار استان است، اظهار داشت: در سال گذشته چهار کتابخانه افتتاح شد و در سال جاری تاکنون دو کتابخانه افتتاح شدنى ضمن اینکه دو کتاب دیگر در روستای دهکده حمیدیه و شهرستان آماده افتتاح است و در هفته دولت افتتاح می‌شوند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه سایر کتابخانه‌های مناطق محروم تا پایان سال و هفته کتاب به بهره برداری خواهند رسید، ادامه داد: ایجاد کتابخانه‌های مرکزی در شهرستان‌ها از رویکرد‌های ما است که در این باره از دزفول آغاز کردیم البته در ۶ شهر از استان فاقد کتابخانه هستیم که روز گذشته در دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان مقرر شد پس از تأمین اعتبار اولیه، ساخت کتابخانه‌ها را آغاز کنیم.

کوهی رستمی با بیان اینکه در بحث محتوایی و غنای کتابخانه‌ها سه رویکرد را دنبال می‌کنیم، افزود: تبدیل کتابخانه‌ها به مراکز فرهنگی و اجتماعی برای ارتباط بیشتر با همه اقشار با تأکید بر حوزه کودک و نوجوان نخستین هدف ما است که همه کتابخانه‌های جدید افتتاح شده برخوردار از بخش کودک و نوجوان با تجهیزات کامل هستند.

وی با بیان اینکه همه کتابخانه‌های عمومی استان مجهز به نرم افزار هستند، تصریح کرد: کتابخانه دیجیتال با قدرت پیگیری می‌شود و تلاش داریم تا در سطح کشور برای نحستین بار کتابخانه دیجیتال عمومی را در استان راه اندازی کنیم که در این باره تأمین منابع در نظرگرفته خواهد شد.

کوهی رستمی پیرامون کتابخانه تازه تأسیس ابن سکیت دورقی گفت: یک و نیم میلیارد تومان از اعتبارات تملک زدایی و دو درصد نفت صرف ساخت کتابخانه شده است و ۱۵۰ میلیون تومان برای تجهیزات آن هزینه شد، این کتابخانه، بیستمین کتابخانه در اهواز و ۱۷۶ مین در سطح استان است./۹۴۵۶/د102/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
حاتم شرفی
ارسال نظرات