۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۱۴۱۴۹
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

نقش حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج سبک زندگی اسلامی غیرقابل انکار است

نقش حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج سبک زندگی اسلامی غیرقابل انکار است
حجت الاسلام رحمانی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران با تربیت نیرو‌هایی در تراز جمهوری اسلامی نقش مهمی در ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه دارند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در نشست با مدیرکل صدا و سیمای این استان، با اشاره به آغاز زمان پذیرش حوزه‌های علمیه خواهران از ۲۰ تیرماه خاطرنشان کرد: به یقین نقش رسانه‌ها خصوصا صدا و سیما در جذب جوانان به سمت حوزه‌های علمیه بی بدلیل است.

وی با بیان اینکه ارتباط دوسویه بین این دو مجموعه انقلابی لازم و ضروری است، گفت: به یقین استفاده از ظرفیت‌های دینی حوزه‌های علمیه خواهران در صدا و سیما سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

حجت الاسلام رحمانی، حوزه‌های علمیه خواهران را پرچم داران امور فرهنگی و دینی در جامعه دانست و اظهار کرد: حوزه‌های علمیه خواهران با تربیت نیرو‌هایی در تراز جمهوری اسلامی و به معنای واقعی کلمه انقلابی، نقش مهمی در ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه خواهند داشت که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه باید نبض امور دینی و فرهنگی بانوان هر شهر و روستایی در دست طلاب خواهر باشد و این از ضرورت‌ها است، خاطرنشان کرد: متأسفانه تاکنون از این ظرفیت آنچنان که باید بهره برداری لازم صورت نگرفته است که می‌طلبد صدا و سیما برای معرفی هر چه بهتر این مجموعه وارد میدان عمل شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در این استان تصریح کرد: به لطف الهی تاکنون توانسته ایم ۵۰۰ دانش آموخته را در زمینه‌های مختلف ساماندهی کنیم که این یک گنجینه بسیار گرانبها است که باید قدر آن را بدانیم.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه تاکنون دوره‌های مختلف آموزشی و تربیت مربی متناسب با نیاز روز جامعه برای این طلاب برگزار شده است، افزود: به جرأت می‌توان گفت در زمینه سبک زندگی، خانواده، نماز، احکام، مشاوره، رسانه، فضای مجازی، کودک و نوجوان بهترین مربیان را تربیت کرده ایم که اگر از ظرفیت آن‌ها به درستی استفاده شود، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز به لطف الهی بیش از یکهزار طلبه در استان در حال تحصیل معارف دین هستند، خاطرنشان کرد: تاکنون توانسته ایم به همین میزان هم فارغ التحصیل داشته باشیم که در نوع خود بی سابقه است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات