۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۱۴۵۴۴
عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی:

امربه‌معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین رسالت‌های نظام اسلامی است

امربه‌معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین رسالت‌های نظام اسلامی است
عضو شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه و هنجارشکنی‌های متعدد، امربه‌معروف و نهی از منکر از اساسی‌ترین رسالت‌های نظام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمد موسوی، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی، با اشاره به شرایط فرهنگی موجود در کشور، اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از احکام علمی و از فروع دین اسلام است که بر همگان اجرا و زنده نگه‌داشتن این فریضه دینی واجب است.

وی با اشاره به اینکه در جامعه امروزی شاهد هنجارشکنی‌ها و بی‌قانونی‌های متعددی هستیم، خاطرنشان کرد: همواره در خصوص پیشگیری قبل از وقوع حوادث سفارش‌های زیادی شده است و یکی از اقدامات پیشگیرانه در مسئله بروز معضلات اجتماعی اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان این‌که حمایت و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر بر تمام هم‌پیمانان نظام جمهوری اسلامی واجب است تصریح کرد: سهل‌انگاری و عقب‌نشینی در حمایت و اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر سبب تقویت اراده دشمنان جمهوری اسلامی ایران و دور شدن امت اسلامی کشورمان از آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌شود.

وی افزود: یکی از رسالت‌های نظام جمهوری اسلامی ترویج معروف‌ها و بازدارندگی از منکرات است؛ ازاین‌رو باید این مسئله در جامعه اسلامی نهادینه شود.

حجت‌الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که در مرحله نخست امربه‌معروف و نهی از منکر با تذکر لسانی وارد میدان عمل شد و در صورت کارساز نبودن هشدار زبانی با اقدام قانونی باید با مسئله موردنظر برخورد کرد.

وی با حمایت از اقدامات نیروی انتظامی در مسئله اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر اظهار کرد: مرحله نهایی اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر برخورد قانونی است و باید بدانیم که در این مرحله مجری امربه‌معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی است؛ ازاین‌رو باید از انجام‌وظیفه این نهاد در مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر، حمایت همه‌جانبه کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی برقراری امنیت همه‌جانبه در جامعه است خاطرنشان کرد: یکی از ملزومات برپایی امنیت در جامعه، برپایی و زنده نگه‌داشتن فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر است./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات