۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۱۵۱۰۲
سخنران حرم مطهر رضوی تأکید کرد؛

ضرورت حضور قلبی در زیارت معصوم

ضرورت حضور قلبی در زیارت معصوم
حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان این که زیارت «فَفِرُّوا إِلَی الله» است، گفت: در زیارت باید اخلاق، رفتار و قلب ما در معیت و اطاعت از امام باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حیدری کاشانی، سخنران حرم مطهر رضوی شب گذشته در جمع زائران و مجاوران بارگاه مطهرثامن الحجج(ع) به حضور قلبی در محضر معصوم تأکید کرد.

وی با اشاره به آیه پایانی سوره آل عمران، اظهار کرد: خداوند در این آیه به راه های رسیدن به ذات باری تعالی اشاره می کند و می فرماید:«برای رسیدن به خداوند اهل صبوری و استقامت باشید، حدود کشور اسلامی را حفاظت کنید، با امامان معصوم ارتباط پیدا کنید و تقوای الهی پیشه کنید.»

حجت الاسلام حیدری کاشانی افزود: خداوند در این آیه اشاره به صبوری جمعی دارد که به خصوص در برابر دشمنان صبور و پایدار باشید همچنین همدیگر را به صبوری در برابر طاعت، مصیبت و گناه سفارش کنید.

سخنران حرم مطهر رضوی زیارت را از برترین و جامع ترین راه های برقراری، حفاظت، مرزبانی و تقویت ارتباط با امامان معصوم دانست و ابراز کرد: امام باقر(ع) می فرماید:«هزینه کردن برای ارتباط با معصوم دستور الهی است.» بنابراین برای این که به سعادت هر دو جهان برسید باید این رابطه را حفظ کنید و برای این که به میان راه ارتباطی دست یابید باید حقیقت زیارت را بررسی کنید.

وی با تأکید به حضور قلبی در محضر معصوم، اظهار کرد: منظور از این حضور و زیارت اهل بیت(ع) تنها حضور جسمی در محضر امام معصوم نیست بلکه حضور باید با تمام وجود باشد که حضور قلبی مهمترین بعد حضور زائر است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با بیان این که زیارت «فَفِرُّوا إِلَی الله» است، ادامه داد: وقتی انسان از جاذبه های حرام دنیایی و خواسته های حرام نفسانی به سمت خدا فرار مهاجرت گونه داشته باشد، براساس قرآن«فَفِرُّوا إِلَی الله» دارد پس در زیارت از هر چه غیر خدا قطع تعلق کره و قلب خود را به خدا بسپارد.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمود:«ما اهل بیت وسیله رساندن شما به رضوان خدا هستیم.»، مقام رضوان خداوند بالاترین مقام الهی است و ما در زیارت در پی این هستیم چون حقیقت زیارت حضور تمام عیار در نزد امام معصوم و دست در دست امام معصوم سپردن و رسیدن به الی الله است.

وی عمل به دستورات اهل بیت را شرط حضور تمام عیار در محضر معصوم دانست و گفت: در زیارت باید اخلاق، رفتار و قلب ما در معیت و اطاعت از امام رضا(ع) باشد و در پرتو آن به همه جا می رسیم پس در هر جایی باید خادم افتخاری حضرت باشیم./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات