۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۱۵۲۵۵
امام جمعه اسفراین:

تعامل و هم‌افزایی ارکان اربعه مساجد زمینه‌ساز توسعه فرهنگی جامعه است

تعامل و هم‌افزایی ارکان اربعه مساجد زمینه‌ساز توسعه فرهنگی جامعه است
امام جمعه اسفراین گفت: تعامل، همکاری و هم‌فکری هیأت‌امنا، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، امامان جماعت و مدیر کانون مساجد زمینه‌ساز توسعه فرهنگی جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین، امروز در نشست آموزشی بانوان رابط کانون‌های فرهنگی و هنری، با اشاره به نقش ویژه بانوان در نظام اسلامی، اظهار کرد: امام خمینی (ره) در سخنرانی‌های خود بعد از انقلاب اسلامی از اهمیت و نقش پررنگ بانوان جمهوری اسلامی در پیروزی انقلاب اسلامی سخن گفته است؛ به همین سبب باید به انجام امور بانوان و ارائه خدمات همه‌جانبه به آنان بیش‌ازپیش اهمیت داده شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سرمایه‌گذاری در امور بانوان و جوانان بیش از دیگر زمینه‌ها، نیازمند همت و برنامه‌ریزی است خاطرنشان کرد: همان‌طور که امام راحل فرمودند، انقلاب اسلامی قبل از اینکه مدیون آقایان باشد، مرهون بانوان است و به‌پاس ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های بانوان امت اسلامی ایران، باید به مسائل و دغدغه‌های آنان بیش‌ازپیش اهمیت داده شود.

امام جمعه اسفراین با اشاره به اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه بانوان جامعه تصریح کرد: کانون‌های مساجد نقش مهمی در ارتقای سطح فرهنگی جامعه و بانوان دارد و با ایجاد تعامل و همکاری میان کانون‌های مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری می‌توان در مسیر بهبود سطح فرهنگی بانوان جامعه گام برداشت.

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه مساجد نقش بسزایی در توسعه شاخص‌های فرهنگی جامعه دارند افزود: تعامل، همکاری و هم‌فکری هیئت‌امنا، فرماندهان پایگاه‌های بسیج، امامان جماعت و مدیر کانون مساجد می‌تواند سبب بروز فعالیت‌های فرهنگی مناسب و تأثیرگذاری برای قشر جوان و بانوان جامعه شود.

در ادامه این نشست، اسفندیار مکرمی، کارشناس فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خرسان شمالی در خصوص ویژه‌برنامه‌های اوقات فراغت فصل تابستان کانون فرهنگی هنری خراسان شمالی توضیح داد.

 مکرمی از خواهران رابط فرهنگی و هنری خواست تا با همکاری و همراهی با مدیران کانون مساجد در برگزاری هرچه بهتر ویژه‌برنامه اوقات فراغت فصل تابستان کانون‌های فرهنگی و هنری تلاش کنند تا نهایت بهره‌مندی و بازدهی از برنامه‌های ارزشمند و فرهنگی کانون فرهنگی و هنری خراسان شمالی حاصل شود.

در بخش دیگری از این گردهمایی، محدثه نیری، کارشناس خواهران ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی به تبیین اهداف حوزه خواهران کانون فرهنگی و هنری استان و شرح وظایف آنان پرداخت.

نیری گفت: هدف حوزه خواهران کانون‌های فرهنگی و هنری خراسان شمالی تعیین و تبیین فرصت‌های باارزش تربیتی و پرورشی نیروهای انقلابی و همکاری و هم‌فکری خواهران فعال فرهنگی این عرصه به‌منظور بهبود شاخص‌های فرهنگی و گام نهادن در مسیر شکوفایی آرمان‌های انقلابی اسلامی است.

وی با اشاره به انجام پژوهش و مطالعه حوزه خواهران کانون‌های فرهنگی و هنری در مبانی فکری و بیانات مقام معظم رهبری تصریح کرد: شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها در هر منطقه‌ای از استان و برنامه‌ریزی بر اساس نیازهای فرهنگی اولویت‌دار هر منطقه، ازجمله اهداف و وظایف بانوان رابط فرهنگی و هنری استان خراسان شمالی است.

کارشناس خواهران ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی افزود: حوزه خواهران کانون فرهنگی و هنری خراسان شمالی در تلاش است تا با برنامه‌ریزی و عمل بنا بر سفارش مقام معظم رهبری مبنی بر تبیین نقش زن و خانواده در جامعه، جایگاه شایسته و درخورشان بانوان امت اسلامی را تبیین کند.

در پایان این گردهمایی خواهران رابط فرهنگی و هنری استان خراسان شمالی به پرسش و پاسخ در خصوص رفع مشکلات و مسائل مربوط به اجرای برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری شهری و روستایی پرداختند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات