۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۶۱۵۴۲۸
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه:

دنیای امروز تشنه آموزه های علوی است

دنیای امروز تشنه آموزه های علوی است
رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که غدیر شناسنامه شیعه است، گفت: متأسفانه آن طور که شایسته بود مسأله غدیر هنوز در جامعه جهانی به خوبی تبیین و تشریح نشده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور عصر امروز در دیدار رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران با اشاره به در پیش بودن دهه غدیر، این ایام را فرصت مغتنمی برای تبیین مسأله امامت و ولایت دانست و با بیان این که غدیر شناسنامه شیعه است و شیعه در سایه سار غدیر در جهان شناخته شده است، افزود: متأسفانه آن طور که شایسته بود مسأله غدیر، امامت و ولایت هنوز در جامعه جهانی تبیین و تشریح نشده است.
 
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه بر ضرورت جهانی سازی فرهنگ غدیر در دنیای امروز تأکید کرد و گفت: باید فرهنگ اصیل غدیر در عرصه جهانی نشر و گسترش پیدا کند.
 
رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که سایه فرهنگ غدیر بسیاری از مشکلات بشریت امروز رفع و کاستی‌ها برطرف خواهد شد، بیان داشت: رفع بسیاری بحران‌های امروز جامعه جهانی و جوامع اسلامی در سایه فرهنگ ناب و اصیل غدیر برطرف خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که غدیر دریای عظیمی است که تشنگان امروز جهان بشریت می‌توانند از این دریای با عظمت سیراب شوند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بشریت به جای بهره گیری از این دریای عظیم، در مسیر انحراف قرار گرفته است.
 
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود به تأکید مراجع عظام تقلید و علمای حوزه در جهانی سازی فرهنگ غدیر اشاره کرد و گفت: در همین راستا ستاد دهه غدیر کشور، گسترش فرهنگ غدیر در عرصه جهانی را با بهره گیری از ظرفیت‌های علمی و تبلیغی در دستور کار خود قرار داده است.
 
رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که مفاهیم تعالی بخش غدیر هنوز به خوبی در جامعه نشر و گسترش پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: آن مبانی که امروز به نام غدیر در جامعه اسلامی ظهور و بروز پیدا کرده حتی گوشه‌ای از آن دریای بی کران نیست.
 
حجت الاسلام نظری خادم الشریعه با اشاره به این که مبنای دنیای امروز باید گفتگو و تعامل باشد، بیان داشت: مبانی و مفاهیم غدیر آن گونه تمدن ساز است که در سایه ساز این فرهنگ اصیل دینی می‌توانیم در مسیر تمدن سازی نوین اسلام در دنیای امروز گام برداریم.
 
وی در ادامه به نقش مهم وزارت امور خارجه در گسترش فرهنگ غدیر در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: باید با بهره گیری از همه ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای در جهت نشر و گسترش مبانی غدیر حرکت کنیم./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات