۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۶۱۵۴۶۳
نماینده ولی فقیه در کاشان:

اقتدار ملت ایران دولتمردان آمریکا را در کمای سیاسی فرو برده است

اقتدار ملت ایران دولتمردان آمریکا را در کمای سیاسی فرو برده است
آیت الله نمازی گفت: اقتدار امروز ملت ایران، دولتمردان آمریکا و کاخ سفید را گیج و متحیر کرده است و نمی‌دانند چکار کنند و در کمای سیاسی فرو رفته اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان که در مصلی بقیه الله الاعظم این شهرستان برگزار شد با تسلیت شهادت امام جواد (ع)، گفت: امام جواد (ع) در موعظه‌ای می‌فرماید، براساس صبر زندگی کنید و مهندسی زندگی و خانواده را براساس محور صبر مدیریت کنید و در کار‌ها عجله نکنید.

وی ادامه داد: در هر موقغیت و شرایطی خود را نیازمند خداوند و فقیر خداوند بدانید چرا که برخی به دلیل عدم ظرفیت طغیان می‌کند و همین که احساس بی نیازی کنند غرور آن‌ها را فرا می‌گیرد.

آیت الله نمازی همچنین با اشاره به فرا رسیدن اول ذی الحجه سالروز ازدواج امیرمومنان (ع) و فاطمه زهرا (س) و نامگذاری این روز با عنوان روز ازدواج و تبریک این روز گفت: در شناسنامه انسان سه تاریخ تولد و ازدواج و فوت ثبت و ضبط است که مهمترین اتفاق عمر انسان ازدواج است.

نماینده ولی فقیه در کاشان از ازدواج به عنوان مهمترین اتفاق در عمر انسان نام برد و افزود: ازدواج امر مهمی است و دارای شرایطی است که خانواده‌های دختر و پسر باید مراقب باشند آنچه را که اسلام سفارش کرده رعایت کنند.

وی در ادامه با اشاره سالروز شهادت آیت الله حاج شیخ فضل الله نوری شهید نهضت مشروطه، از ماجرای نهضت مشروطه به عنوان یک عبرت بزرگ تاریخی برای نسل معاصر نام برد و اظهار داشت: جوانان حوزه و دانشگاه تاریخ گذشته ایران را مطالعه کنند و از شرایط کشور در جنگ جهانی اول و دوم آگاه باشند.

امام جمعه کاشان افزود: ورود ناوگان انگلیس به خلیج فارس موضوع جدیدی نیست و در گذشته نیز سابقه داشته است که چه بلایی بر سر ملت ایران آورند و میلیون‌ها ایرانی را کشتند، اما امروز به برکت انقلاب اسلامی ملت ایران و مسؤولان و ولایت فقیه در اوج عزت و عظمت هستند و این نعمت بزرگی است که باید از تاریخ گذشته ایران عبرت گرفت و قدردان وضعیت امروز ایران بود.

آیت الله نمازی ادامه داد: عبرت از سرگذشت گذشتگان عبرت و آموزش و تجربه‌ای است تا تجربه‌های تلخ گذشته تکرار نشود، از این رو بعد از پیروزی انقلاب مشروطه قرار بود حکومت اسلامی تشکیل شود، اما روشنفکران غرب زده تحصیلکرده غرب خواستار دولت دموکرات مشروطه شدند، اما شیخ فضل الله نوری خواستار ایجاد دولت مشروطه مشروعه مبتنی بر شریعت بود.

وی افزود: جوسازی‌ها علیه شیخ فضل الله نوری به گونه‌ای شد که خانه او را محاصره و برای آزادی او خواستار زدن پرجم روسیه و انگلیس شدند، اما آیت الله شیخ فضل الله نوری تبعیت نکرد و شهادت را ترجیح داد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به توصیه و تأکید رهبری به مسؤولان و دولتمردان به ویژه جوانان مبنی بر مراقبت از نفوذی ها، اظهار داشت: به بن بست رسیدن نهضت مشروطه نتیجه فعالیت‌ها و تحرکات عوامل نفوذی که چشم امید به غرب و آمریکا و انگلیس داشتند بود.

به گفته وی فلسفه توصیه و تأکید رهبرمعظم انقلاب به مسؤولان و جوانان مراقبت از نفوذی‌ها است و توصیه امام راحل نیز به ملت بزرگ ایران پشتیبانی از ولایت فقیه برای حفظ کشور بود.

آیت الله نمازی اظهار داشت: اقتدار امروز ملت ایران، دولتمردان صهیونیسم، آمریکا و کاخ سفید را گیج و متحیر کرده است و نمی‌دانند چکار کنند و در کمای سیاسی فرو رفته اند.

وی افزود: اگر امروز از یک طرف ترامپ ایرانی‌ها را تروریست معرفی می‌کند، اما از طرف دیگر از ایرانی‌ها تعریف و تمجید می‌کند و می‌خواهد به او زنگ بزنند تا با ایرانی‌ها صحبت کند، نتیجه آگاهی ملت ایران از شرایط موجود بین المللی است./۱۳۰۷/پ202/ب1
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات