۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۶۱۵۵۳۱
به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت؛

تجدید بیعت خبرنگاران با آرمان های شهدا

تجدید بیعت خبرنگاران با آرمان های شهدا
خبرنگاران خرم آباد در آستانه روز خبرنگار به همراه جمعی از مسؤولان به گلزار شهدا رفته و با آرمان های شهدا تجدید بیعت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، خبرنگاران خرم آباد امروز صبح، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا را نخستین برنامه خود به مناسبت روز خبرنگار در نظر گرفتند و به همراه جمعی از مسؤولان استانی با آرمان های شهدا تجدید بیعت کردند.

خبرنگاران چشم بینای جامعه هستند

احمدحسین فتایی، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران چشم بینا و گوش شنوای جامعه هستند، خبرنگار در راه تحقق آرمان های انقلاب و شهدا قلم بر می دارد و در این راستا رسالتی خطیر بر دوش دارد.

وی با بیان اینکه روح، جسم و ذهن خود را دراختیار جامعه می گذارد، افزود: رسالت خبرنگار در رساندن حرف مردم به گوش مردم و مطالبه مردم از مسؤولان رسالتی خطیر و ارزشمند است.

سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار داشت: مقام خبرنگار ارزشمند بوده و باید به جایگاه خبرنگاری از سوی مسؤولان توجه بیشتری شود.

خبر و خبر رسانی از ارکان یک حاکمیت خوب است

اسد عبدالهی، فرماندار خرم آباد، در ادامه خاطرنشان کرد: خبرنگار رسالتی مهم و خطیر در شفاف سازی و نقد منصافه دارد، خبرنگار در کنار انجام وظیفه باید نقدپذیر نیز باشد.

فرماندار خرم آباد به ارزش خبر و جایگاه خبرنگاری اشاره و عنوان کرد: خبر و خبررسانی از ارکان مهم یک حاکمیت خوب است و خبرنگار در رشد و پیشرفت جامعه با انجام وظیفه به موقع و انعکاس واقعیت ها نقش افرین است.

حسین نازاریان، مدیرکل بنیاد شهید لرستان، در پایان تصریح کرد: قلم خبرنگار باید در زمینه انعکاس واقعیت ها و در راه نهادینه سازی ارزش ها به نگارش در بیاید.

فرهنگ ایثار و شهادت مایه بقای انقلاب است

مدیرکل بنیاد شهید لرستان افزود: خبرنگار باید از فرصت رسانه ای که در اختیار دارد در زمینه ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین نسل جوان ایفای نقش کند.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را مایه بقای انقلاب و سربلندی کشور دانست و اظهار داشت: نهادینه سازی این فرهنگ و ترویج ارزش ها بین نسل جوان سبب مقابله با آسیب ها و هجمه های فرهنگی می شود.

نازاریان با اشاره به پیش رو بودن سالروز ورود آزادگان به میهن  تصریح کرد: اصحاب رسانه در این ایام باید به فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند و قلم بزنند.

گفتنی است، شهید محمود صارمی، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، در تاریخ ۱۷/۵/۱۳۷۷ به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان کشته شدند و 17 مرداد روز خبرنگار نامیده شد./9451/پ310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات