۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۱۵۹۷۰
در راستای هم افزایی کتابخانه های دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی؛

امکان دسترسی به بیش از ۱۴ هزار رکورد کتاب دیجیتال کتابخانه مشهد

امکان دسترسی به بیش از ۱۴ هزار رکورد کتاب دیجیتال کتابخانه مشهد
در راستای هم افزایی کتابخانه های دیجیتال دفتر تبلیغات امکان دسترسی به بیش از ۱۴ هزار رکورد کتاب دیجیتال کتابخانه مشهد در پرتال کتابخانه دیجیتال دفتر تبلیغات فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در راستای هم افزایی کتابخانه های دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی؛ امکان دسترسی به بیش از ۱۴ هزار رکورد کتاب دیجیتال فارسی و عربی کتابخانه مشهد در پرتال کتابخانه دیجیتال دفتر تبلیغات اسلامی فراهم گردید.
 وحید شریفی رئیس کتابخانه ی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: تعداد ۱۴۶۵۷ رکورد کتاب دیجیتال فارسی و عربی که در اختیار کتابخانه ی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان بود در موضوعات متنوع علوم اسلامی و انسانی به کتابخانه ی قم انتقال یافت.

وی در ادامه افزود: به اشتراک گذاشتن اطلاعات در نهایت منجر به بهبود مزیت های رقابتی مراکز علمی می شود که امروزه، یک نقص بزرگ در به اشتراک گذاشتن اطلاعات در داخل مراکز و نهاد های علمی وجود دارد که منجر به ایجاد جزیره های ناقص اطلاعاتی می شود و یکپارچگی داخلی، مراکز علمی را قادر می سازند تا با سرعت بیشتری به اهداف سازمانی دست یافته و هزینه های کمتری را بپردازند.

شریفی گفت: مراکز علمی باید به کمک یکپارچگی سیستمی، داده ای و فرایندی، قابلیت یکپارچگی داخلی خود را بهبود دهند، به اشتراک گذاشتن منابع دیجیتال ، گام موثری در حوزه یکپارچگی داده ای به شمار می رود اما سیستم ها و فرایند ها نیز از موراد مهم این زنجیره سازمانی می باشد.

رییس کتابخانه ی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت:‌جذب آثار ديجيتالي و ديجيتال‌سازي داخلي پرهزينه است؛ به ويژه اگر يك كتابخانه اين كار را به تنهايي برعهده بگيرد. همانگونه كه اين كار درباره تبديل گزارش‌هاي كتاب‌شناختي امكان‌پذير است، سبب كاهش دوباره كاري‌ها و اتلاف جذب يا تبديل مواد بيش‌تر از يك بار مي‌شود، نتيجه آن كه ايجاد مجموعه ديجيتال هماهنگ، اشتراك منابع را ارتقاء مي‌دهد و غناي مجموعه‌ها را براي كاربراني كه مي‌خواهند به آن‌ها دسترسي يابند افزايش مي‌دهد.

وی در ادامه افزود: هماهنگی در مدیریت و بهر برداری از منابع دیجیتال از سال های متمادی به عنوان یکی از دغدغه های بخش مدیریتی و فنی دفتر تبلیغات اسلامی بوده است. بحمدالله امروزه با وجود همکاری های درون سازمانی موثری که بین کتابخانه شعبه خراسان رضوی و مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی جاری است اقدامات خوبی در زمینه هم افزایی منابع انجام شده است.

علاقمندان جهت دسترسی به این مجموعه کتابها می توانند به آدرس http://dl.islamicdoc.org مراجعه نموده و از مجموعه ی این کتابها استفاده نمایند./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات