۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۶۱۶۱۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کاروان‌های حرم رضوی از پیاده‌روی میلیونی اربعین الگوبرداری کنند

کاروان‌های حرم رضوی از پیاده‌روی میلیونی اربعین الگوبرداری کنند
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: کاروان‌های پیاده و سواره حرم رضوی در دهه پایانی ماه صفر، از پیاده‌روی میلیونی اربعین الگوبرداری و به‌صورت متمرکز حرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به در پیش بودن دهه امامت و ولایت، اظهار کرد: ما در اسلام چند چیز به‌عنوان رأس و سرآمد داریم که سرآمد همه ارزش‌ها و کلید همه این ارزش‌ها، رهبری و ولایت است زیرا قوم بی رهبر تن بی‌سر بود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: اگر همه چیز کشور درست باشد اما رهبر نداشته باشد مانند تن بی‌سر است.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: «علیکم بالصبر فإنَّ الصبر من الایمان کالرأس من الجسد و لا خیر فی جَسد لا رأس معه و لا فی ایمان لا صبر معه» و تأکید می‌کند بر شما باد صبر و شکیبایی، زیرا صبر در برابر ایمان همچون سر است در مقابل تن. تن بی سر فایده‌ای ندارد، همچنین ایمان بدون صبر بی‌نتیجه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بر این اساس کسی که ایمان دارد اما صبر ندارد مانند بدنی است که سالم است ولی سر ندارد.

وی در ادامه با اشاره به حرکت کاروان‌های پیاده و سواره به سمت حرم مطهر رضوی هم‌زمان با دهه پایانی ماه صفر، افزود: ما باید زیارت‌های به سمت حرم رضوی را جهت‌دهی کنیم تا در نزدیکی مشهد به‌صورت متمرکز و با الگوبرداری از اربعین حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هیئات از نزدیکی مشهد به‌صورت دسته‌جمعی حرکت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: شایسته است مقدمات این کار فراهم شود تا پیاده‌روی به سمت حرم مطهر رضوی با الگوبرداری پیاده‌روی اربعین باشکوه و باعظمت بیشتری برگزار شود؛ زیرا این حرکت دسته‌جمعی این عظمت و شکوه راهپیمایی را چند برابر می‌کند.

وی تصریح کرد: مسئولان و متولیان امر باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که هیئات به‌صورت هم‌زمان به محل موردنظر رسیده و به‌صورت دسته‌جمعی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کنند تا این‌گونه تحول مناسبی در راهپیمایی بیست و هشتم صفر ایجاد شود./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات