۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۶۱۷۰۹۷
استاد حوزه علمیه:

برخورد با اختلاسگران سبب تقویت حکومت و امیدواری مردم می شود

برخورد با اختلاسگران سبب تقویت حکومت و امیدواری مردم می شود
استاد حوزه علمیه برخورد با مسؤول متخلف و اختلاسگر را سبب تقویت حکومت و امیدواری مردم دانست و گفت: حکومت عدل علوی باید در جامعه اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امین استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجدجامع غدیرخم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: از ابتکارات ستودنی نظام مقدس جمهوری اسلامی همین نامگذاری دهه های معنوی است.

وی با بیان این مطلب که تمام انبیای الهی و اهل بیت(ع) برای تحقق دو هدف کلی تلاش می کردند، ادامه داد:  هدف نخست آن بزرگواران اقامه دین بود، از این رو تلاش می کردند دین در متن جامعه جاری شود تا دین محدود به مکان و زمان خاصی نباشد.

حجت الاسلام امین اضافه کرد: زمانی که امام علی(ع) حکومت را به دست می گیرند می فرمایند: ما می خواهیم دین در میان جامعه حاکم و جامعه اسلامی شود؛ امام علی(ع) هرگز به دنبال حکومت و ریاست نبودند بلکه همه تلاش ایشان اجرای حدود الهی و به صحنه آمدن مبانی دین بود.

استاد حوزه علمیه هدف دوم را اجرای عدالت همه جانبه بیان کرد و گفت: انبیای الهی و اهل بیت(ع) آمدند تا مردم را به سوی عدالت الهی سوق دهند و مردم به گونه ای ساخته شوند که خودشان بتوانند عدالت اجتماعی را در جامعه پیاده کنند.

وی درخصوص عدالت اجتماعی از دیدگاه امام علی(ع)، عنوان کرد: بیشترین حساسیت امام علی(ع) در دوران حکومت خویش مبارزه با رانت خواری های اقتصادی و سیاسی بود؛ رفتار حضرت در طول 5 سال حکومتی که داشتند به نحوی بود که کسی نتواند به اندازه سر سوزنی از حکومت سوء استفاده کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه در حکومت عدل علوی همه باهم برابر بودند، اظهار داشت: در این حکومت کسانی که طبق قانون عمل می کردند مورد تشویق قرار می گرفتند و نسبت به متخلفان حد و مجازات اجرا می شد؛ در حکومت عدل علوی هیچ مسؤولی نمی توانست بگوید من وزیر هستم و می توانم دزدی کنم زیرا امام علی(ع) مجری قانون الهی بودند.

حجت الاسلام امین با بیان اینکه در نظام عدل علوی شهروند درجه یک و درجه دو وجود ندارد، گفت: جامعه اسلامی باید شاهد اجرای قانون الهی باشد؛ نگاه امام علی(ع) این نیست که اگر کارگزار حکومت تخلفی کرد و با او برخورد شود این تضعیف حکومت است ابدا چنین نیست زیرا این مهم سبب تقویت حکومت و امیدواری مردم است.

وی در تعریف حکومت عدل علوی، گفت: حکومت علوی آن حکومتی است که اگر کسی در حاکمیت مسؤول شد فرزندان و اقوام نزدیکش امتیاز بیشتر و ناحق از حکومت نخواهند؛ امروز تا کسی در حکومت مسؤول می شود عده ای گرد او جمع می شوند تا امتیاز کسب کنند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر در جامعه اسلامی امتیازخواهی هایی می شود نباید پای حکومت اسلامی گذاشته شود بلکه مقصر عملکرد بد همان مسؤول است./813/پ202/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 5
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات