۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۱۷۱۱۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز مطرح کرد؛

پیش بینی هزینه بيش از ۴ میلیاردی برای اربعین ۹۸

پیش بینی هزینه بيش از ۴ میلیاردی برای اربعین ۹۸
نظری با اشاره به اینکه در اربعین سال ۹۶، ۲۶۰ مبتلا به وبای عراقی شناسایی شدند، گفت: برآورد هزینه دانشگاه برای اربعین سال جاری ۴ میلیاردی و ۶۰۰ میلیون تومان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ایرج نظری، رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز، صبح امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به در پیش بودن روز پزشک اظهار داشت: آغاز سال با سیل در استان بود که همه افکار عمومی و ادارات از جمله دانشگاه معطوف آن شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه کنترل خوبی بر مسائل پساسیلی از حیث بهداشتی و سلامتی شد، عنوان داشت: بازگشت حجاج احتمال عود بیماری‌های تنفسی را با توجه به استقبال همراهان در فرودگاه به دنبال دارد؛ از این رو برای اطمینان از سلامتی حجاج، مراقبت‌های کامل را انجام می‌دهیم تا به راحتی کنترل شود.

نظری با بیان اینکه در چند منطقه استان طی روز‌های اخیر شاهد بیماری‌های اسهالی و استفراغی بودیم، گفت: چنین مسأله‌ای در فصل گرما اتفاق می‌افتد، اما همکاران حاضر در مراکز بهداشتی تلاش مضاعف نشان دادند هر چند که یک سهل انگاری کوچک همچون بازگشت فاضلاب هزینه‌های بسیاری برای ما داشت.

وی کنترل و نظارت بر نوشیدنی‌ها به ویژه آب در فصل گرما را از سوی متولیان و ادارات مربوطه خواستار شد و گفت: در اربعین با توجه به دو نقطه مرزی احتمال انتقال بیماری‌های گوارشی با توجه به گرمی هوا وجود دارد که در این باره همکاران اطلاع رسانی‌های لازم را انجام می‌دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه برنامه مفصل افتتاح پروژه‌ها را در مهرماه خواهیم داشت، گفت: منطقه آزاد اروند یک بار به ما کمک نکرده است، نیازمند وسایل نقلیه جدید هستیم و در دوران سیل چندین دستگاه را برای جابجایی پرسنل اجاره کردیم.

نظری با اشاره به اینکه در اربعین سال ۹۶، ۲۶۰ مبتلا به وبای عراقی در پایانه مرزی چذابه شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: این تعداد از بدو ورود تا رسیدن به خانه هایشان در اقصی نقاط کشور و پایان یافتن بیماری تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفتند و هیچگونه مورد سرایت به دیگران گزارش نشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه تأمین نیرو برای اربعین در صورت نیاز از سایر استان‌ها صورت خواهد گرفت، بیان داشت: هزینه‌های ما برای اربعین بیشتر در زمینه دارویی و پرسنلی است البته برآورد ما برای اربعین هزینه ۴ میلیاردی و ۶۰۰ میلیون تومان است.

وی در رابطه با نصب کارتخوان‌ها در مطب‌ها گفت: بحث کارتخوان‌ها در مطب‌های پزشکی به صورت مصوبه از سوی مجلس مطرح شود تا ما بتوانیم پزشکان را ملزم به نصب آن کنیم./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات