۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۶۱۷۴۵۶

رژیم صهیونیستی عامل اصلی تنش ها در خاورمیانه است

رژیم صهیونیستی عامل اصلی تنش ها در خاورمیانه است
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های عربی از جمله جولان اشغالی سوریه را عامل اصلی تنش و درگیری در منطقه دانست.

به گزارش خبرگزاری رسا، بشار جعفری نماینده دائم سوریه در نشست شورای امنیت با عنوان «چالش های صلح و امنیت در خاورمیانه» اظهار داشت: منطقه خاورمیانه به دلیل منافع تنگ نظرانه و غیراخلاقی کشورهای استعماری، صحنه حوداث هولناک و فاجعه بار زیادی است.

وی تصریح کرد: بار دیگر تأکید می کنیم، نگاه واقعی به تحولات منطقه خاورمیانه باید برگرفته از این نکته باشد که عامل اصلی منازعه ها در این منطقه، اشغالگری  در سرزمین های عربی از جمله جولان اشغالی سوریه است.

لزوم پایان حضور غیر قانونی آمریکا و ترکیه در سوریه

نماینده سوریه در سازمان ملل همچنین اظهار داشت: احترام به اصول ارزشمند بین المللی ایجاب می کند، آمریکا و نیروهای اشغالگر ترکیه به حضور غیرقانونی خود در خاک سوریه پایان دهند. ترکیه اشغالگر، ضمن اعزام تعدادی از گروه های تروریستی به خاک سوریه، تجهیزات نظامی نیز در اختیار آنان قرار داده است.

وی بحران سازی در منطقه خلیج فارس و تلاش برای شعله ور ساختن جنگ های جدید و سرگرم کردن ملت های منطقه با هدف جلوگیری از پایان دادن به اشغالگری های اسرائیل را محکوم کرد.

جعفری تردید در مورد ارتباط بین رخداد های خاورمیانه و تلاش ها برای تقویت و تداوم اشغالگری در اراضی عربی را توهم و ساده باوری برشمرد و گفت: طبق معمول جلسات گذشته شاهدیم، برخی کشورهای عضو شورای امنیت در صدد منحرف ساختن بحث از مسیر اصلی یعنی شناسایی موانع موجود در برابر امنیت و صلح خاورمیانه به عنوان شرط حل ریشه ای مشکلات هستند و سعی دارند در این مسیر مانع تراشی کنند.

وی تصریح کرد: منطقه خاورمیانه از اوایل قرن بیستم تا کنون به دلیل تحمیل منابع تنگ نظرانه برخی کشورهای استعماری بر ارزش های قانونی، عدالت، اخلاق و صلح صحنه مصائب متعدد بوده است بنابراین تعامل موفق با چالش های منطقه، نیازمند اولویت دادن به قوانین بین الملل و منشور ملل متحد است./983/ب

منبع: العالم

ارسال نظرات