۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۶۱۸۱۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عاشورا به ما درس همت، هویت و هیبت حسینی داد

عاشورا به ما درس همت، هویت و هیبت حسینی داد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مکتب عاشورا درس‌های بزرگی به جامعه اسلامی داده است که مهم‌ترین آن‌ها همت، هویت و هیبت حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان که با موضوع برنامه‌ریزی دهه اول محرم و در محل اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: محرم و عاشورا فرصت مغتنمی است که می‌توانیم از آن به عنوان تغذیه سالانه استفاده کرد تا مخاطبان بتوانند به مدت یک سال از بهره‌های معنوی عاشورا و مجالس حسینی بهره‌مند باشند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: ما به نسل‌هایمان «یا حسین» گفتن را به‌خوبی آموختیم، اما «با حسین» بودن را نتوانسته آن‌گونه که شایسته است به آن‌ها بشناسانیم و تبیین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر «با حسین زیستن» و سبک زندگی حسینی برای جامعه تبیین شود جامعه به سمت قله‌های تعالی و حسینی ماندن حرکت می‌کند.

رییس ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی افزود: جلسات عزاداری امام حسین (ع) باید فکر و روح مخاطبان را اقناع کند و باعث رشد فکری و ژرف‌نگری و تعالی اخلاق عزاداران و مخاطبان شود.

وی با بیان اینکه عاشورا هم درس جهاد و معنویت به ما داد و هم درس سیاست و آینده‌نگری، اضافه کرد: لازم است مسؤولان هیئات مذهبی مسائل سیاسی و اجتماعی و آسیب‌هایی که جامعه را مورد تهدید قرار می‌دهد و وضعیت موجود جامعه را در جلسات محرم مورد بررسی قرار دهند و با روشنگری افکار عمومی گامی به سمت تعالی جامعه دینی بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بیانیه گام دوم انقلاب حاوی نکات بسیار مهمی بوده و جلسات عزاداری محرم بهترین فرصت برای تبیین این بیانیه ارزشمند است.

وی اظهار کرد: همت حسینی، هویت حسینی و هیبت حسینی درس‌هایی است که عاشورا به جامعه دینی داد؛ زیرا روز عاشورا یاران امام حسین (ع) با همتی والا، هویتی دینی و هیبت حسینی خود را ماندگار کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: آن‌ها به دنبال رضوان و رضایت خداوند بودند؛ در این راه با همت و تلاشی مضاعف ماندند و مقاومت کردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: ما باید در مجالس عزاداری محرم، هویت حسینی را تشریح و تبیین کنیم تا خروجی این مجالس تعالی اخلاقی و هیبت حسینی باشد.

وی در پایان گفت: عاشورا و محرم فرصت مغتنمی برای خودسازی و تربیت فکری و روحی است؛ ازاین‌رو باید هیئتی‌ها و منبری‌ها در این ایام نسبت به تربیت روح مخاطبان و تحکیم بنیان خانواده و رسیدن به تعالی اخلاق تلاش مضاعف داشته باشند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات