۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۶۱۸۱۹۲
۱۵ شهریورماه؛

مجمع جهانی حضرت علی اصغر برگزار می‌شود

مجمع جهانی حضرت علی اصغر برگزار می‌شود
دبیرکل مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) برنامه‌های مرتبط با گردهمایی جهانی طفل شیرخواره صحرای کربلا را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، داود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی «حضرت علی اصغر» پیش از ظهر امروز چهارشنبه ششم شهریورماه سال 98 در حسینیه «دارالبکاء» تهران برنامه‌های مرتبط با گردهمایی جهانی طفل شیرخواره صحرای کربلا را تشریح کرد.

بر اساس این گزارش منافی‌پور با یادآوری راه پیموده شده از سوی مجموعه متبوع خود در هفده سال گذشته، بیان داشت: مراسم مرتبط با حضرت علی اصغر(ع) را هفده سال قبل آغاز کردیم و امروز این مراسم در بسیاری از کشورهای جهان، همزمان با جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر تاکید کرد: امروز مراسمات مرتبط با حضرت علی اصغر از دایره جهان تشیع خارج شده و بسیاری از اهل سنت نیز در این مراسم با شور و اشتیاق شرکت می‌کنند.

وی با طرح این مساله که برگزاری چنین مراسماتی با یک هدف مشخص صورت می‌گیرد، ابراز داشت: امروز و 1400 سال پس از قیام امام حسین(ع) می‌خواهیم به جهان بگوییم که چرا و به چه گناهی باید یک طفل شش ماهه در صحرای کربلا به شهادت می‌رسید و در کنار این پرسش، قیام و هدف امام حسین(ع) را به جهان معرفی کنیم.

منافی‌پور اظهار داشت: تصمیم داشتیم که در دو برنامه پانزده ساله اهداف مجمع خود را پیاده کنیم. امسال و در هفدمین سال فعالیت حود به امید خدا بیش از 6 هزار مجمع با نام مبارک حضرت علی اصغر(ع) برگزار خواهیم کرد و در افق سیزده سال آینده خود، این تعداد را به 44 هزار مجمع خواهیم رساند.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) با مهم خواندن جایگاه بانوان در برگزاری مجامع مختلف، ابراز داشت: بانوان نقش کلیدی در برگزاری چنین مراسماتی را دارند. البته بنده اعتقاد دارم امروز نقش زنان بسیار مهم است و در دوران غیبت حضرت مهدی(عج) این بانوان هستند که می‌توانند زمینه‌ساز ظهور حضرت حجت(عج) شوند.

وی در بخش دیگری از این مراسم با تشریح مهم‌ترین برنامه امسال مجمع، گفت: در تاریخ پانزدهم شهریورماه در ورزشگاه یکصدهزار نفری آزادی و در اولین جمعه ماه محرم، همایش بزرگی را با حضور شیرخوارگان حسینی برگزار خواهیم کرد.

منافی‌پور در پایان تاکید کرد: بر اساس تدابیر اندیشیده شده تمامی خانواده‌ها می‌توانند با استفاده از سرویس‌های رفاهی خود را به ورزشگاه آزادی برسانند و علاوه بر آن، در مجموعه آزادی نیز امکاناتی فراهم شده تا نوگلان حسینی از محل‌هایی به دور از آفتاب قرار بگیرند./۸۵۶/پ202/ب1

ارسال نظرات