۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۶۱۸۲۷۷
وزیر اقتصاد خبرداد؛

کاهش ۵۵۰ درصدی فاصله زمانی تخلیه و ترخیص کالا در گمرک

کاهش ۵۵۰ درصدی فاصله زمانی تخلیه و ترخیص کالا در گمرک
وزیر اقتصاد گفت: گمرک در یکسال گذشتبه فاصله زمانی تخلیه و ترخیص کالاها را در واردات و صادرات از ۲۶ روز به ۴ روز کاهش داده و متناظر آن شفافیت نیز افزایش پیدا کرده‌است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، فرهاد دژپسند عصر چهارشنبه در آیین افتتاح سه طرح گمرکی در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب ادامه داد: امروز شاهد تحول جدی در فعالیت های گمرکی کشور هستیم.

وی در پاسخ به انتقاداتی که از عدم شفافیت در گمرک می شود، افزود: امروز به وضوح همه چیز در محیط الکترونیکی قرار گرفته و قابل رصد است و می توان گفت قاچاق کالا در قالب ترانزیت به سرعت قابل کشف است.

دژپسند تاکید کرد: با تحولی که در روش ها و فعالیت های گمرکی بوجود آمده، می توان سریع به گمرک هوشمند دست پیدا کرد و برای فعالان اقتصادی سهولت و روانی کار را افزایش داد. همچنین به دلیل افزایش شفافیت، مبارزه با فساد امکان پذیر شده است البته نمی توان ادعا کرد نطارت ۱۰۰ درصدی است اما با تجهیز گمرکات به ایکس ری این روند بهتر خواهد شد.

به گفته وزیر اقتصاد، برای تجهیز گمرکات به ایکس ری تامین مالی نیاز است البته می توانیم به تولید داخل در این زمینه متکی باشیم و از امکانات بخش خصوصی استفاده کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات